Hasonló termékek
Az 1910-es évek orosz némafilm-kultúrája
Az amerikai melodráma az örökkévalóságot célozza meg, az orosz melodráma a semmit. Ebben a tekintetben állítható, hogy a tízes évek orosz némafilmje rendkívül modern. Az elviselhetetlenség, a botrány, a cserbenhagyottság és az összeomlás motívumainak sűrítése esztétikai vákuumot eredményez. A filmek végére az idő kimerülésének élményéhez jutunk: „megáll az idő”.
A japán modernizáció ideológiája
FARKAS MÁRIA ILDIKÓ egyetemi docens történelem, angol és japán szakon végzett az ELTE-n, majd történelemtudományból szerezte meg PhD fokozatát. A KRE BTK Keleti Nyelvek és Kultúrák szak oktatója, oktatási és kutatási területe a modern japán történelem, a japán-magyar kapcsolatok története, a japán kultúrtörténet és összehasonlító kultúratudomány.
A fenséges és a rejtőzködő jelenlét
A könyv láthatatlan középpontjában Louis Marin két posztumusz műve áll: a Fenséges Poussin és a Philippe de Champaigne, avagy a rejtőzködő jelenlét.
A történetiség rendjei
Prezentizmus és időtapasztalat
François Hartog könyve különleges utazásra hívja az olvasót. A jelenből és annak önmagára irányuló kérdésfeltevéseiből elindulva, térnek és időnek nekivágva a legkülönfélébb vidékekre és korokba vezet el a történetiség rendjei, a címben szereplő, általa felvázolt új történettudományi eszköz nyomában.
A néprajzi és az antropológiai filmkészítés. Történeti, elméleti és gyakorlati példák
A néprajzi filmezésnek, de különösen az utóbbi évtizedekben kialakult antropológiai filmezésnek éppen az a jellemzője, hogy maguk az alkotók, a filmek készítői egy személyben művészek, gyakorló filmalkotók és elméleti szakemberek a vizuális antropológia és a néprajzi kutatás területén. Tari János egyike ezeknek a szakembereknek, olyan néprajztudós, aki a film segítségével fejezi ki magát, képekben gondolkozik, és filmalakban adja közre terepmunkája és kutatási eredményeit. A szerző a tudós, az alkotó, a filmkészítő gyakorlati tapasztalataival kiegészítve írt elméleti és módszertani kérdésekről.
A rendellenesek
A 20. századi ,,rendellenes egyének" eredete három fő történeti alak összekapcsolódásában lelhető fel: a szörnyek, akik áthágják mind a természettörvényeket, mind a társadalmi normákat; a javíthatatlanok, akiket a test idomításának új mechanizmusai vesznek kezelésbe; és a maszturbálók, akikkel szemben a 18. századdal kezdődően kampányt folytattak, a modern kiscsalád megfegyelmezése érdekében.
A történelmi filmek szociológiája
Miért azonosulunk a Megáll az idő kamasz hőseivel? Miért dőlünk be Mel Gibson skótszoknyájának? Miért olyannak látjuk a múltat, amilyennek a Titanic vagy éppen a Csinibaba megmutatja? És fordítva: miért éppen olyannak mutatja, amilyennek képzeljük?
Művészet és hatalom – A Kádár-korszak művészete
Az utóbbi néhány évben több olyan kulturális jelenség is megfigyelhető volt, melyek arra engednek következtetni, hogy a rendszerváltás előtti több mint három évtized – vagyis a Kádár-kor – eseményeinek, társadalmi, kulturális és művészeti életének feldolgozása még egyáltalán nem fejeződött be
Leírás
A hongkongi film című kötet régi hiányt pótol, amikor a távol-keleti városállam Magyarországon is népszerű filmművészetét a kortárs filmtudomány eredményeire támaszkodva elemzi. A könyvben egyaránt helyet kap a Bruce Lee fémjelezte kung-fu film, a King Hu-féle kosztümös harcművészeti film, a wuxia, a John Woo által művészetté emelt akciófilm, valamint a szellemtörténetek, a fantasy-k és a komédiák esztétikailag elmélyült, a kulturális és társadalmi környezet beható ismeretére épülő elemzése.
A kötet történeti és kulturális kontextusba helyezi a hongkongi film nemzetközi téren legsikeresebb korszakát, az 1970-es évektől az 1990-es évek közepéig tartó időszakot és igyekszik körüljárni, miért sikerült az apró brit gyarmatnak a világ egyik legtermékenyebb és legsikeresebb filmgyártó helyszínévé válnia. A nemzetközi szakirodalom legjavára támaszkodva bemutatja a Magyarországon is ismert és népszerű műfajokat, sztárokat, filmrendezőket. A szexuális kisebbségek és a városállamban kialakult sajátos identitásképletek filmes reprezentációjának kérdéskörén át is segít belülről megérteni a mára eltűnőben levő autonóm hongkongi filmes kultúra mibenlétét és különlegességét.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Pólya Tamás,Stőhr Lóránt |
Megjelenés | 2022 |
Terjedelem | 292 oldal |
Kötészet | kartonált |
ISBN | 9789634148791 |