Hasonló termékek
A japán modernizáció ideológiája
FARKAS MÁRIA ILDIKÓ egyetemi docens történelem, angol és japán szakon végzett az ELTE-n, majd történelemtudományból szerezte meg PhD fokozatát. A KRE BTK Keleti Nyelvek és Kultúrák szak oktatója, oktatási és kutatási területe a modern japán történelem, a japán-magyar kapcsolatok története, a japán kultúrtörténet és összehasonlító kultúratudomány.
Az alternatív ötfaktoros személyiségmodell és a személyiségklaszterek
A könyv a pszichobiológiai alapokon nyugvó alternatív ötfaktoros személyiségmodellt és a modellen alapuló Zuckerman–Kuhlman–Aluja személyiségkérdőívvel kapcsolatos változó- és személyorientált kutatásokat mutatja be. Célja, hogy a kérdőív alapját képező faktoranalitikus szemléletet összehasonlítsa egy újfajta személyorientált megközelítéssel, amely révén a tipikus személyiségprofilok, -klaszterek feltárhatóak. A könyv olyan kutatásmódszertani példákat is kíván nyújtani, amelyek nemcsak a személyiségpszichológia, hanem más tudományok (például orvostudomány és szociológia) művelői számára is hasznosak lehetnek. A könyv a példák mellett sok gyakorlati tanácsot és útmutatót is tartalmaz arra vonatkozóan, hogyan készíthetőek el a modern személyorientált klaszterelemzések. Ily módon az olvasó lépésről lépésre megtanulhatja, hogyan végezhet modern klaszterelemzéseket, és hogyan tudja azokat validálni, ellenőrizni. Az elemzések megismerése minden olyan kutatás számára hasznos lehet, amely során nagymintás elemzések készülnek.
Leírás
A vallási élet sokszínű. Megélése történhet egyházon kívül (a „vallásos vagyok a magam módján” kategóriába tartozók vallási élete ilyen), de történhet egy egyházhoz – felekezethez – tartozóan is (a „vallásos vagyok az egyház tanítása szerint” kategóriába tartozók vallási élete ilyen). Minden egyház sajátos szervezet, amelyet különböző, egyházon belül és egyházon kívül is megjelenő aktivitások jellemeznek. Ezeket a különböző aktivitásokat nevezhetjük akár mintázatoknak is, amelyek kirajzolják az érdeklődők számára egy adott vallás, a vallást képviselő egyház, felekezet, közösség arcvonásait. Ezek a mintázatok izgalmasak, változatosak, és társadalmi szempontú vizsgálatuk megmutatja a vallási jelenség, a vallási vagy egyházi csoport, közösség társadalmi hasznát, fontosságát, jelentőségét.
A közösségek átalakultak, magukon viselik a társadalmi változás számos jelét, éppen ezért kutatásuk is igényli az újabb nézőpontok beemelését. Ez a könyv egy ilyen új nézőpontot mutat be: a kommunikációkutatás nézőpontját, és bizonyítja azt is, hogy a kommunikációelméleti megközelítés releváns a közösségek kutatásában.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Korpics Márta |
Megjelenés | 2020 |
Méret | 158×226 mm |
Terjedelem | 220 oldal |
Kötés | ragasztókötött |