Leírás
A politikai újságírásra fordított figyelem különösen kampányidőszakban nő meg, a kampányok pedig a 2000-es évek eleje óta egyre sűrűbben követik egymást. A politizáló nagyközönségnek hol az európai parlamenti, hol a magyar országgyűlési, hol az önkormányzati választásokra való készülődést, hol pedig a különböző pártok által indított népszavazási kezdeményezések előkészületeit kell figyelemmel követnie. A politikai hatalom megtartásáért vagy megszerzéséért vívott kampány szinte permanenssé vált – és ezzel párhuzamosan növekedett az a nyomás is, amely a politikusok, a befektetők és a közönség részéről éri az újságírókat. A Zsigmond Király Főiskola, az RTL Klub és a Közép-európai Egyetem 2005. november 25-én „Kiegyensúlyozottság és kampány a médiában” címmel egynapos közös konferenciát rendezett, amelyen médiakutatók, médiapolitikusok, médiajogászok, gyakorló újságírók és sajtóperekben eljáró bírák elemezték a hírsajtó és -média teljesítményét, különösen azt vizsgálva, hogy a médiatörvényben és számos szakmai-etikai kódexben rögzített kiegyensúlyozottság követelménye miként teljesül a kortárs magyar sajtóban és médiában. E kötet az ő előadásaik szerkesztett változatát adja közre.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Bajomi-Lázár Péter, Kotroczó Róbert, Sükösd Miklós |
Megjelenés | 2007 |
Terjedelem | 156 oldal |
Kötészet | fűzött |
ISBN | 9789632360041 |