Hasonló termékek
Váratlan utcák
Egy szerelem története, mely magába ötvözi az irodalom és a valóság legnagyobb szerelmeinek történetét. Egy város története, melybe beletervezték a világ összes városának minden látványosságát. Közép- és Kelet-Európa államszocializmuson, szabadságon, illúzión és csüggedésen túl.
A Jeruzsálem-projekt
Jonathan Garfinkel önéletrajzi regénye sokszor kacagtató, sokszor felkavaró és mindvégig lebilincselő vallomás szerelemről, cionizmusról, a zsidópalesztin konfliktusról és az együttélés lehetőségéről.
Melankólia ezerrel - Kortárs portugál drámák
A „portugál dráma” szókapcsolat hallatán mostanában elsősorban gazdasági, pénzügyi válsághírekre asszociálunk, ezúttal azonban a világ legszomorúbb népének irodalmi terméséről van szó. Pessoa-ról vagy Saramago-ról mindenki hallott. Ezen kötet fiatal szerzőiről nem feltétlenül. Pedig posztdramatikus építkezéstechnikájukkal máris figyelemreméltó erővel jelenítik meg a periférikusság problémáit. Jelentőségük egyelőre nem vetekedik az említettekével, vagy egyéb emblematikus portugál hírességével, ugyanakkor Vasco de Gama és José Mourinho vére ott lüktet bennük, a soraikban, ott a lefedett bú, a hiány, az örök elveszettség, bármennyire dolgoznak ellene és viselkedik felül ezek a sóvárgó, furcsa, világvégi lelkű, nagy szívű emberek, akár irodalmárok, akár hajósok, akár futballedzők. /Egressy Zoltán/
Szerettem másképp is
A szerelem változatai, a barátság határai, dob és gitár némi küldetéstudattal, kábítószer és alkohol: útkeresés Norvégiában a konvenciókkal szembeszállva a kilencvenes évek kezdetén.
Leírás
SERGI BELBEL és JORDI GALCERAN kétségtelenül a kortárs katalán dráma nemzetközileg legismertebb szerzői. Nemcsak abban az értelemben vonatkozik rájuk a kortárs jelző, hogy ma élő és alkotó drámaírók, hanem úgy is, hogy mindketten jellemzően XX. század végi, de még inkább XXI. század eleji figurákat, helyszíneket, problémákat állítanak színdarabjaik középpontjába.
Válogatásunk hat szövege aktuális témákról szól, a cselekmény a kor emberének mindennapjait, konfliktusait mutatja be, a hely szinte mindig a nagyváros, és azon belül is olyan közeg, amely sokaknak ismerős lehet, a szereplők hétköznapi emberek, hétköznapi nyelvet beszélnek, hétköznapi problémákkal küzdenek, amelyek azonban valamilyen módon a maguk egyszerűségével együtt mégis mindig túlmutatnak a banalitáson.
Jelen kötetünkben jórészt a XXI. században született színdarabokból olvashatnak válogatást. A hat szöveg közül négyet már láthattak színpadon a magyar érdeklődők, és ugyanilyen megfontolásból került a kötetbe mindkét szerző egy-egy további darabja, azzal a nem titkolt céllal, hogy ezek a szövegek is elérhetőek legyenek a rendezők és dramaturgok számára, és esetleg további előadásokra is sor kerülhessen.
J. GALCERAN
A Grönholm-módszer
„Nemrég vezettük be ezt a módszert. Isaies Grönholm fejlesztette ki, egy svéd pszichológus, a stockholmi kirendeltségünk személyzeti vezetője. A cél az, hogy a jelölt reakcióit különböző emocionális hatások mellett vizsgáljuk. Valami olyasmit mér, amit úgy hívnak, kreatív intelligencia.”
S. BELBEL
Eső után
„Az anyám nem volt erős, ő volt az egyik utolsó nő, akit ismertem, az egyik utolsó nő-nő, olyan, amilyenek régen voltak a nők, [...] mi csak répának hívtuk, mert mindig azt mondta, hogy a hűvös földben érezné igazán jól magát, ott pihenne szívesen, [...] és én most az anyám akarok lenni, bezárkózni, betemetkezni, nem akarok lenni senki, csak egy olyan régifajta nő, [...] és csak egy cigit szeretnék, egy cigit, egy cigit, egy cigit, nézni a tájat, és kivárni, hogy essen az eső, és eloltsa.”
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Belbel Sergi –Jordi Galceran |
Megjelenés | 2013 |
Terjedelem | 496 oldal |
Kötészet | ragasztott, puhatáblás |
ISBN | 9789632367668 |
Sorozat | Katalán Könyvtár sorozat |