Hasonló termékek
Az empátia tudománya és mûvészete
Az empátia fogalma nem új fogalom, több mint száz éve szerepel a pszichológiai irodalomban, sok definíciója született, több elméletalkotó foglalkozott vele. A könyv kísérlet az empátia tudományos szakirodalmának körüljárására: számos közlemény taglalja, hogy pontosan mi az empátia, hogyan fejlődik ki, milyen idegi mechanizmusai vannak, mi fejleszti, mi gátolja. Részletezi az empátia evolúciós eredetének elméletét, csecsemőkori kialakulását, fejlesztési lehetőségeit, anatómiai és fiziológiai vetületét, az empátiát gátló tényezőket, az empátia hiányát, valamint csökkent voltát különböző pszichés állapotokban. A könyv ismerteti az empátia jelentőségét különböző gyógyító tevékenységekben, a pszichoterápiában, az oktatásban és a mindennapi élethelyzetekben is. A függelékben egy kutatás részletes bemutatása található: a kutatás azt vizsgálja, mely tényezők lehetnek hatással az empátiás készség fejlődésére. A könyv nem kizárólag szakembereknek szól, a téma iránt érdeklődők, valamint az egyetemi tanulmányaikat folytató hallgatók is élvezettel forgathatják.
Dráma a tanteremben
Történetek cselekvő feldolgozása
Az erkölcsi nevelés új perspektívái
"A különböző nézőpontú pedagógiai-szakmai viták erőterében igen fontosnak és szükségesnek tartom azt, hogy a társadalom jövőjét is formáló erkölcsi nevelés kérdéseiben az Olvasót egy szerteágazó és izgalmas szellemi kalandra hívjam."
Dr. Pálvölgyi Ferenc
Szimbolizáció és pszichológia
A jelen kötet két szerzője - Kapitány Ágnes és Kapitány Gábor, az MTA doktorai, Széchenyi-díjas kutatók egész tudományos pályájukat átfogja a szimbolikus jelenségek vizsgálata, évtizedek óta dolgoznak a szimbolizáció értelmezésén. A szerzők sokféle szakmai kompetenciával bírnak: kiválóan értenek a kulturális antropológiához, a szociológiához és a pszichológiához egyaránt. Ebben a kötetben pszichológiai szimbólumelméleteket, -megközelítéseket elemeznek a tőlük megszokott sokszempontú, számos tudományterület szemléletét és tudását integráló módon.
Testképek a gyógyításban
A testkép napjainkra önálló kutatási területet képvisel, amely a fiziológiai vonatkozásoktól a fejlődéslélektani aspektusokon át a társadalmi kontextus és a testkép közt fennálló, rendkívül összetett viszonyrendszerig számos kérdéskörrel foglalkozik. A most közreadott kötet tanulmányai három tematikus csoportra oszthatók. Az első ezek közül az egészséges fejlődés és a testkép viszonyával foglalkozó írásokat tartalmazza. A második csoportba kerültek a különféle patológiás állapotok és a testkép összefüggéseit taglaló dolgozatok, a harmadik csoportban pedig a gyógyító szakember testképének sajátosságait integratív szemléletben vizsgáló tanulmányok találhatók. Jó olvasást kívánunk!
Empátia - A beleélés lélektana
Folyamatok, alkalmazások, új szempontok
A könyvnek ez a hatodik, átdolgozott és kibővített kiadása. A szöveg igyekezik lépést tartani a tudományos fejlődéssel, de igyekezett megőrizni az érthetőséget a művelt átlagolvasó számára.
Pszichodinamikus mozgás- és táncterápia
A szabad mozgásra és a testi érzetekre való tudatos figyelemre építő önismereti és pszichoterápiás lehetőségekről szól ez a hiánypótló kötet. A Magyarországon kifejlesztett pszichodinamikus mozgás- és táncterápiáról (PMT) számos rangos folyóiratban jelentek meg elméleti és módszertani tanulmányok, de ez az első olyan könyv, amely a hazai szakemberek írásait integrálja.
A drogprevenciós gyakorlat megismerése
A budapesti drogprevenciós programok felmérése és értékelése
A szerzők 2001 tavaszán kutatást végeztek a budapesti drogprevenciós programok feltárása és értékelése céljából. E kötetben a kutatás tapasztalatait adják közre.
Leírás
Az egészségpszichológia viszonylagosan fiatal, szűk három évtizedes múltra visszatekintő tudomány, mely a pszichológia módszereit és eszköztárát felhasználva olyan összetett feladatra vállalkozik, mint az egészség fejlesztése, a betegségek megelőzése és kezelése, de ezen túlmenően megpróbál hatást gyakorolni az egészségpolitikára is. (Matarazzo, 1982). Az egyik legfontosabb felismerés, amely az egészségpszichológiát életre hívta, hogy a nyugati társadalom tagjainak egészségét az egészségügyi ellátáson kívül – számos más tényező mellett – legerősebben az iskolai végzettséggel összefüggő életmódtényezők, vagyis a társadalmi-gazdasági státusz befolyásolja.
Az iskola mint a gyermek- és serdülőkor egyik kiemelt terepe, különös jelentőséggel bír az egészségpszichológia szempontjából, hiszen ebben az időszakban alakulnak ki és alapozódnak meg a kedvező egészségmagatartások és a kedvezőtlen, később az egészséget veszélyeztető magatartásformák is. A serdülőkor egészségpszichológiája az egészséget és az egészségmagatartást meghatározó tényezőket a serdülőkori fejlődés kontextusában vizsgálja. A kA kötet szerkesztői kísérletet tettek arra, hogy az iskola társas és környezeti tényezőit szem előtt tartva átfogó képet adjanak az egészségpszichológia legfontosabb kérdéseiről.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Demetrovics Zsolt, Urbán Róbert, Kökönyei Gyöngyi |
Megjelenés | 2007 |
Terjedelem | 316 oldal |
ISBN 9789639683723 |