Hasonló termékek
A történelmi filmek szociológiája
Miért azonosulunk a Megáll az idő kamasz hőseivel? Miért dőlünk be Mel Gibson skótszoknyájának? Miért olyannak látjuk a múltat, amilyennek a Titanic vagy éppen a Csinibaba megmutatja? És fordítva: miért éppen olyannak mutatja, amilyennek képzeljük?
Falu a városban: az angyalföldi OTI-telep Dokumentumok és néprajzi tanulmányok
„Angyalföld-kertváros története Trianontól kezdődik, és benne van a nagyhatalmi politika, a nemzetállami elképzelések és megvalósítások, Jalta, a kitelepítések, ’56, a földönfutók és a rendszerváltás históriája"- Ember Judit így összegezte az angyalföldi OTI-telepről készült ötórás dokumentumfilmjének lényegét. Ugyanezt mondhatjuk kötetünkről, amelyben egy kiterjedt kutatás eredményeit foglaltuk össze.
Bevezetés a drámapedagógiába
Önéletírás és fikció között – Történelmi történetek
Állami álomgyár
Gervai András az 1947 és 2000 közötti időszakot helyezi nagyító alá: különböző folyamatokat, alkotói pályákat, filmeket vizsgál dramaturgiai, társadalomtörténeti, szociológiai és szociálpszichológiai szempontból. Tanulmányaiban a filmesek és a hatalom közötti konfliktusokat, a filmkészítés társadalmi, politikai meghatározottságait elemzi, és azt, hogy az ideológia hogyan tükröződött a filmek tartalmában, üzenetében.
Ezerszemű filmhíradó
A híradóműfaj kutatása a történettudomány, a kommunikációelmélet és az esztétika határterületén helyezkedik el, és számos résztémára bontható. A filmhíradó a két világháború közötti Magyarország új tömegkommunikációs eszköze, amely nem csak az információközlés, de a befolyásolás lehetőségeit is kibővíti, mert a szerkesztők - az események dokumentálásán túl - a közönség identitásának formálására is törekednek.
A bodrogközi kultúra és társadalom változása a 19–20. században
Írott és olvasott identitás – az önéletrajzi műfajok kontextusai
Az utóbbi években az önéletírás műfaja az én megszövegezéseinek és az identitás összefüggéseinek kutatásában is a hazai bölcsészet- és társadalomtudományok – így az irodalomtudomány, történelemtudomány, kultúratudományok, pszichológia, filozófia, szociológia – homlokterébe került.
Leírás
A magyar történelmi dokumentumfilm útja valamikor a hatvanas években kezdődött. A kádárizmus éveiben óriási szerepet játszott az elhallgatott közelmúlt feltárásában és tabuinak feltörésében, katalizátorként siettette a rendszer bukását. A társadalom ezekből a filmekből ismerhette meg múltját, értelmezéséhezinnen kapott segítséget. A Krónika, a Pócs petri, a Recsk, A Dunánál, a Törvénysértés nélkül ma már nemcsak a filmtörténet részei, de közös múltunk feltárási folyamatának fontos dokumentumai is. A történelmi dokumentumfilmek szerepe a rendszerváltásban elvitathatatlan. Az Újmagyar siralom, a Vérrel és kötéllel, az Engesztelő vetítése sokak számára katartikus pillanatvolt. 2010-ben a magyar dokumentumfilm újabbkorszak határhoz ért. A könyv az idáig elvezető utat tekinti át.Sárközy Réka 1995 óta az 1956-os Intézet munkatársa. Producerként tizennégy történelmi dokumentumfilm elkészítésében vett részt. Az Intézet Erasmus-Euromedia díjas fotódokumentációs adatbázisának egyik létrehozója. A Színház- és Filmművészeti Egyetemen szerzett doktori (DLA) címet 2010-ben. Ez az első könyve.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Sárközy Réka |
Megjelenés | 2011 |
Terjedelem | 384 oldal |
Kötészet | cérnafűzött |
ISBN | 9789632364735 |