Leírás
Kodácsy-Simon Eszter munkája a mindennapi valláspedagógiai kihívásokra válaszolva új, eredeti elméleti modellt alkot, amely a dinamizálódó pedagógiai szemléletváltás újabb ígéretét hordozza. A művet fontos mérföldkőnek tekintem, mert több tudományág széles körű, nemzetközi szakirodalmára építve, rendkívül igényes, egyéni értelmezést kínáló tudományos reflexiót és a vallásdidaktikai megújulás egy lehetséges programját foglalja magába, amely a hittanoktatás hazai gyakorlata számára fontos fejlesztés kiindulópontja lehet.
Pusztai Gabriella nevelésszociológus
E könyv témája, az egzisztenciális kérdések a hittanórán, a vallásdidaktikában eddig inkább csak érintőlegesen került szóba, komoly valláspedagógiai kutatások mindeddig nem történtek ezen a téren. Az értekezés sokoldalú és magas tudományos színvonalú elemzések útján teszi az olvasó számára beláthatóvá, hogy a hittantanításban alapvető jelentősége van a tanulói kérdéseknek – akár a kétkedő kérdéseknek is. Mert „a keresztény tanítványi élet alapvetően és elsősorban kérdező élet”, amint azt a könyv összegző mondataiban olvashatjuk.
Németh Dávid református teológus-lelkész
Egyházunk jövőjének kulcsa – emberi nézőpontból mindenképp – a gyermekek, fiatalok kezében van. Stratégiai fontosságú kérdés az, meg tudjuk-e őket szólítani. Kodácsy-Simon Eszter könyvében egy olyan modell felvázolására tesz kísérletet, mely alkalmasnak bizonyulhat arra, hogy a hitoktatásban résztvevők személyes kapcsolatba kerüljenek a bibliai szövegekkel és azokon keresztül Isten embernek szánt üzenetével.
Fabiny Tamás evangélikus püspök
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Kodácsy-Simon Eszter |
Megjelenés | 2025 |
Terjedelem | 282 oldal |
Kötészet | ragasztott, puhatáblás |
ISBN | 978-963-646-195-9 |
Sorozat | Coram Deo sorozat |