Hasonló termékek
Tanulásközpontú felsőoktatás
A felsõoktatásban egyre többen teszik fel a kérdést: hogyan lehetnék jobb oktató? Mik a szakmai fejlõdés hatékony útjai, keretei, feltételei? A társadalom részérõl is egyre határozottabban érezhetõ az igény a minõségi felsõoktatás iránt, amit gyakran a tanulásközpontúság jelszavával kapcsolnak össze.
Egyház és egyéniség
Tanulmányok a régi magyar irodalomról és művelődésről
Hitben növekedni
ÕSI GYÖKEREK ÉS ÚJ HAJTÁSOK
Tanulmányok Németh Dávid hatvanötödik születésnapjára
Az empátia tudománya és mûvészete
Az empátia fogalma nem új fogalom, több mint száz éve szerepel a pszichológiai irodalomban, sok definíciója született, több elméletalkotó foglalkozott vele. A könyv kísérlet az empátia tudományos szakirodalmának körüljárására: számos közlemény taglalja, hogy pontosan mi az empátia, hogyan fejlődik ki, milyen idegi mechanizmusai vannak, mi fejleszti, mi gátolja. Részletezi az empátia evolúciós eredetének elméletét, csecsemőkori kialakulását, fejlesztési lehetőségeit, anatómiai és fiziológiai vetületét, az empátiát gátló tényezőket, az empátia hiányát, valamint csökkent voltát különböző pszichés állapotokban. A könyv ismerteti az empátia jelentőségét különböző gyógyító tevékenységekben, a pszichoterápiában, az oktatásban és a mindennapi élethelyzetekben is. A függelékben egy kutatás részletes bemutatása található: a kutatás azt vizsgálja, mely tényezők lehetnek hatással az empátiás készség fejlődésére. A könyv nem kizárólag szakembereknek szól, a téma iránt érdeklődők, valamint az egyetemi tanulmányaikat folytató hallgatók is élvezettel forgathatják.
Az élet értelmének keresése
Válogatott tanulmányok a Prédikátor könyvéhez
A patrisztika műhelyeiből
Füzetünk a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola 2021. március 20-án rendezett online tudományos konferenciáján elhangzott előadások szerkesztett szövegeit tartalmazza.
Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz
„A holnap analfabétája nem az az ember, aki nem tud olvasni, hanem az, aki nem tanult meg tanulni”
Leírás
E könyv a hetvenéves Halász Gábor professzort köszönti. A kötet
egyrészt ajándék az ünnepelt részére, másrészt hozzá és az
alkalomhoz méltó módon tudományos tanulmányokkal reflektál
a gazdag életmûre. Negyven szerzõ huszonkét mûve olvasható
benne, amelyek mind kapcsolódnak Halász Gábor oktatáskutató,
oktatásfejlesztõ, innovációkutató, illetve egyetemi oktatói munkásságához.
Ennek megfelelõen négy nagy részre tagolódik, amelyek
az oktatáskutatás, a felsõoktatás, az innováció, valamint a szakmai
fejlõdés és tanulás témaköreit járják körül.
A négy fõ témakör egyúttal a szakmai életút olyan állomásai is,
amelyek valamelyikén a szerzõk valamennyien találkoztak Halász
Gáborral: ki kutatókollégaként, ki oktatótársként, ki tanítványként
mint hallgatója vagy doktorandusza. Halász Gábor tudományos
életútjának fõ motívuma a kíváncsiság, erre utal a cím – Keresni
az újat szüntelen… – is. A tanulmányok ehhez igazodva vagy
egy kutatás, oktatási projekt megalapozó szakaszáról, folyamat
közbeni értékelésérõl, elsõ eredmények megosztásáról számolnak
be, vagy épp a friss lezárást követõ átfogó riportként jelennek meg.
Bár a tanulmánykötet elsõsorban ajándék, mégis minden olvasó
számára izgalmas betekintést kínál a hazai oktatáskutatás, oktatásfejlesztés
színes és szerteágazó világába. Noha az egyes tanulmányok
elsõsorban a szerzõk tevékenységérõl adnak számot,
ugyanakkor az ünnepelthez való szoros kapcsolódás okán azokból
képet kaphat az olvasó arról is, mi minden érdekelte, foglalkoztatta
életmûve során és jelenleg is Halász Gábor professzort.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Rónay Zoltán, Fazekas Ágnes Horváth László, Kálmán Orsolya |
Megjelenés | 2022 |
Terjedelem | 468 oldal |
Kötészet | ragasztott, kartonált |
ISBN | 978-963-414-918-7 |
Sorozat | Metszéspontok |