Leírás
Hadnagy József kötete hiánypótló módon mutatja be a csoportmunka és közösségfejlesztés lehetőségeit és módszertanát a szociálpedagógiai munkában. A szerző egyedülálló módon kapcsolja össze az elméleti alapvetéseket a gyakorlati megvalósítással, legyen szó tehetséggondozásról, közösségi alapú szolgáltatásfejlesztésről, vagy hátrányos helyzetű közösségek bevonásáról. Az olvasó az egri „iskola” szemléletét és modelljét követve betekintést nyerhet a csoportmunka sajátosságaiba, a közösségek digitális térben való szerveződésének kortárs tendenciáiba, és a társadalmi részvételt támogató beavatkozások eredményeibe.
Miben különbözik a szociálpedagógus vezette csoportmunka a társszakmák – például a pszichológia vagy a pedagógia – csoportmunkáitól? Hogyan támogatja a közösségi alapú szolgáltatásfejlesztés a társadalmi esélyegyenlőséget? Milyen szerepe van az infokommunikációs technológiáknak a közösségek szerveződésében, és ezek hogyan változtatják meg a szociálpedagógiai beavatkozások kereteit? Milyen módszertani és képzési modellre épül az egri szociálpedagógus-képzés, és hogyan segíti ez a jövő szakembereinek felkészítését a gyakorlati terepmunkára?
Ezekre és hasonló kérdésekre válaszolva a könyv nemcsak a szociálpedagógus-képzésben részt vevő hallgatók számára kínál nélkülözhetetlen tudást, hanem a gyakorló szakemberek és a társadalmi beavatkozások iránt elkötelezett olvasók számára is értékes segédanyag. Elméleti mélysége, módszertani gazdagsága és gyakorlati példái révén hozzájárul a szociálpedagógia professzionális tudásbázisának megerősítéséhez. A kötet több mint három évtized szakmai, oktatási és kutatási tapasztalatának lenyomata.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Hadnagy József |
Megjelenés | 2025 |
Terjedelem | 200 oldal |
Kötészet | kartonált |
ISBN | 978-963-646-200-0 |
Sorozat | Eszterházy könyvtár |