Hasonló termékek
Magyar grammatika funkcionális megközelítésben
Bevezetés a drámapedagógiába
Pragmatika a Magyar mint idegen nyelv oktatásában
Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek
Jegyzetünkben az olvasó megismerkedhet a különböző tanulói csoportokkal és sajátosságaikkal. Bemutatjuk a nyelvtanítás–nyelvtanulás mint összetett folyamat komplex modelljét, amelyben kitérünk annak központi elemére, a motivációra is. A továbbiakban a kommunikatív kompetencia fogalmát járjuk körbe, majd a nyelvi készségek osztályozását vázoljuk fel. A kommunikatív kompetencia fejlesztésének lehetőségeként a dialógus alapú nyelvoktatásról olvashatunk bővebben. Végül a jelenleg elérhető tankönyveket és tananyaggyűjteményeket vesszük számba, és a hiányzó tankönyvtípusok azonosításával lehetséges jövőbeli kiadványok tervét villantjuk fel.
Mérés és értékelés: Magyar mint idegen nyelv
Leírás
„Nem lehet nem kommunikálni” – e kommunikációs alaptételként számontartott kijelentés nem jelenti azt, hogy kommunikációs ismereteinket ne lehetne bővíteni, kommunikációs kompetenciánkat ne lehetne fejleszteni; ebben kíván segítséget nyújtani a jelen kötet.
A kötet a KRE BTK Magyar Nyelvtudományi Tanszéke által kommunikációs témakörökhöz kapcsolódóan meghirdetett kurzusok tapasztalatait alapul véve kíván összefoglalást nyújtani, segítséget adni a kommunikációs előadásokra, gyakorlatokra járó, valamint az Anyanyelvi ismeretek című kurzust látogató és az Anyanyelvi kritériumvizsgára készülő hallgatóknak, akár BA-képzésben, akár az osztatlan tanárképzés keretei között foglalkoznak a kommunikáció tudományával és gyakorlatával.
A könyv tizenkét fejezetének mindegyike a tanítási célok és a kiemelt készségek, képességek rövid felsorolásával kezdődik, ezt követi az adott fejezetben szereplő elméleti tudnivalók és kulcsfogalmak összefoglalása. Az elméleti összefoglalók után változatos, egyéni feldolgozásra, pár- és csoportmunkára alkalmas gyakorlatok találhatók, az egyes fejezetek végén pedig az ajánlott olvasmányok részletes listája olvasható, amelyek segítségével tovább bővíthetik ismereteiket az érdeklődők. A fejezetek ilyen felosztása alkalmassá teszi a kötet anyagának önálló vagy szemináriumi munka keretében történő feldolgozását is. A könyv felépítése a szorgalmi időszak óráinak lehetséges témáit követi, így az órákat tartó oktatók számára is segítséget nyújt.
Paraméterek
Megjelenés | 2021 |
Méret | 148×210 mm |
Terjedelem | 120 oldal |
Kötészet | ragasztókötött |