Hasonló termékek
Politikai kampánykommunikáció elméletben és gyakorlatban
A kampányolás a politika talán legizgalmasabb területe. Manapság egy-egy kampány egészen áthatja az emberek mindennapjait a politikusok folyamatos médiaszereplésén, a reklámokon, az állandó kampányhíradáson és a legújabb kampányeszközökön keresztül. A kampányolás a kezdetekhez képest rengeteget változott, ráadásul a fejlődés az ezredforduló előtt robbanásszerűen felgyorsult.
A szavakon túl
Politikai kommunikáció Magyarországon, 1990–2015
"Kommunikációval mindent meg lehet nyerni és mindent el lehet rontani. Hiába kiváló a politikánk, ha rosszul kommunikálunk, veszíteni fogunk. Nemcsak a választási kampányt, hanem a kormányzást is a kommunikációnak kell alárendelni. Elég ráijeszteni az emberek-re, aztán megnyugtatni őket, hogy tőlünk bízvást számíthatnak védelemre, és nyert ügyünk van."
Kötőjelek
Mindig is a politika és a tudomány érdekelt, kiváltképp a kettő találkozása. Írtam erről könyveket, tanulmányokat és esszéket, adtam interjúkat, vezettem a témában egyetemi kurzusokat, s különböző kutatásokban vettem részt. Írásaim egyrésze megjelent könyvben, más része csak folyóiratba és újságban, esetleg egyáltalán nem is jelent meg. Főleg az utóbbi mintegy tizenöt évben alakult ki ez a helyzet, ami arra ösztönzött, hogy rendezzem kötetbe az erre-arra bóklászó munkáimat. Így született az olvasó kezében lévő kötet. Az írások mintegy fele itt jelenik meg először, a másik fele megjelent valahol, de esetleg már ezek is nehezen hozzáférhetőek.
Ezt hozta a fülkeforradalom!
Elemzések az Orbán-kormány négy évéről
A Policy Agenda célja, hogy segítse a politika világának megértését. A mostani kötet is ezt hivatott segíteni, és egyfajta keretét igyekszik adni az elmúlt négy évünknek. Összefoglaltuk a kormányzati ciklust a gazdasági változások, a társadalom átalakulása, a véleményformáló média és a politikai szereplők szempontjából. Vendégszerzőnk segítségével pedig egy olyan képet kapunk Magyarországról, amilyet egy tengerentúli egyetemi oktató lát több ezer kilométeres távolságról.
Távolabb a médiától. 2004-es kampányok vizsgálata
Manapság szerte a demokráciákban a kampányok mind nagyobb része a médián kívül zajlik. Bár a politikus jelenléte a televízióban továbbra is átható, a kampányfőnökök egyre nagyobb figyelmet fordítanak a helyi kapmányolásra és mindazokra az eszközökre, például a kampánylevelekre, vagy a politikusi telefonhívásokra, amelyekkel a médiát megkerülve érhetik el a választót.
Tükörjáték
Milyen is volt a 2006-os országgyűlési választások kampánya? Más volt-e, mint a 2004-es európai parlamenti választási kampány? Egyáltalán: milyenek manapság külföldön és idehaza a politikai kampányok? Ezekre és ezekhez hasonló kérdésekre talál az olvasó feleletet a Tükörjáték című kötetben.
Politikai értékelmélet
Minden emberi tevékenység szükségképpen magában hordoz értékaspektusokat is. A politika sem kivétel. A könyv a politika világát a benne jellegzetesen előforduló értékek elemzése révén deríti föl. Az ember, a szabadság, a rend, az igazságosság jellegzetes, de nem kizárólagos értékei a politikának; az alkotmányosság, a politikai hűség, a politikai pozíciók, a politikusi hivatás viszont mindenekelőtt politikai értékek. Természetesen vannak más, viszonylag jól körülhatárolt értékvilágok is, mint például a vallás, a család, a gazdaság. Ezeket ugyancsak értékaspektusaik felől szemügyre véve viszonyítjuk a politika értékvilágához.
Dialógus, vita, diskurzus
Tanulmányok Szabó Márton diszkurzív politikatudományáról
Leírás
A kötet célja a 2010-es országgyűlési választásokat megelőző korteskedésnek és a kampány médiatálalásának a bemutatása. Kritikus volt ez a kampány, hiszen néhány régi párt megsemmisült a küzdelemben, a médiában szinte mást sem lehetett olvasni, mint a múlt éles bírálatát, s a bekövetkezett politikai fejlemények hatására a kampánykutatásnak is kritikát kell gyakorolnia saját paradigmája felett.
Az olvasó a tanulmányokból képet kap mind az utóbb a parlamentbe jutott pártok, tehát a Fidesz–KDNP, az MSZP, a Jobbik és az LMP kampányáról, mind pedig arról, hogy a bulvársajtó, az ingyenes közéleti lapok, az internetes hírportálok és a reggeli televíziós magazinműsorok mit és hogyan tálaltak a kampányidőszakban. Melyik pártnak volt a legprofesszionálisabb kampánya, és összefügg-e a profizmus a győzelemmel? Milyen ügyek és mely botrányok bizonyultak elég érdekesnek ahhoz, hogy még a könnyen fogyasztható média is szót ejtsen a politikáról? Hogyan érdemes megközelíteni a választási kampányokat, ha tudományos megalapozottságú képet akarunk róluk kapni?
Ilyen kérdésekre ad választ a Magyar Tudományos Akadémia Politikatudományi Intézetében készült kötet.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Szabó Gabriella, Mihályffy Zsuzsanna, Kiss Balázs |
Megjelenés | 2012 |
ISBN | 9789632365114 |
Sorozat | Politikai kommunikáció sorozat |