Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Gyártó:

A pedagóguspálya vonzereje, a pályára kerülők száma, színvonala, motivációja évtizedek óta foglalkoztatja a nemzetközi és hazai szakmai nyilvánosságot.

 

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Raktáron

Miért (nem) leszek pedagógus?

Gyártó:

A pedagóguspálya vonzereje, a pályára kerülők száma, színvonala, motivációja évtizedek óta foglalkoztatja a nemzetközi és hazai szakmai nyilvánosságot.

 

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Raktáron

Miért (nem) leszek pedagógus?

Gyártó:

A pedagóguspálya vonzereje, a pályára kerülők száma, színvonala, motivációja évtizedek óta foglalkoztatja a nemzetközi és hazai szakmai nyilvánosságot.

 

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Raktáron
Címkék:
Szontagh Pál
20%
2.990 Ft 2.390 Ft
Menny.:db
Gyártó:

A pedagóguspálya vonzereje, a pályára kerülők száma, színvonala, motivációja évtizedek óta foglalkoztatja a nemzetközi és hazai szakmai nyilvánosságot.

 

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Raktáron

Hasonló termékek

Gyártó: Székely Zsófia

A pszichológia gyakorlata a pedagógusképzésben

Tanulmányok a pedagógia és a pszichológia határvidékéről

 

3.490 Ft 2.790 Ft
Gyártó: Jakab Éva

Állam és demokrácia

Törvényhozás és törvénykezés az ókori Athénban

 

3.290 Ft 2.630 Ft
Gyártó: Lázár Imre

A nevelés kozmológusai

Karácsony és Kodály a néplélektani megközelítés jegyében a pedagógia és antropológia között rejtett közös keretet teremtett, és ez a keret tanítványaik révén is életképesnek bizonyult a hivatalos pedagógia körein belül és kívül, de e modell általános érvényét bizonyítja Németh László pedagógiájának sikere is, még ha tárgya folytán másképp is jutott ez érvényre. Szellem, lélek és az anyagi világ egysége, hármasságában is egységes antropológiai vállalkozás: az ontológiai helyreállítás pedagógiája. Egy közösség sorsa áll vagy bukik rajta, de nyertesei mindig személyek, a tanítványok.

2.900 Ft 2.320 Ft
Gyártó: Borbély László

Tegnap is van, nem csak holnap

Arday Gézával beszélget Borbély László

1.800 Ft 1.440 Ft
Gyártó: Corbin-Strauss

A kvalitatív kutatás alapjai

A könyv az adatelemzés és adatgyűjtés valamennyi lépésére rámutat (a leírástól a grounded theory megfogalmazásáig) az elméleti mintavétel módszerének alkalmazásával.

4.490 Ft 3.590 Ft

Tér-rétegek. Tanulmányok a XXI. század térfordulatairól

A tér kutatása a fizika szempontján túlmenően a 20. század építészetelméleti és filozófiai kutatásainak egyik központi tartalma, amely az építészeti gyakorlat valóságában is befolyásolta térrel való kapcsolatunkat. A kutatási téma filozófiai mélységű (Heidegger, Bollnow, Derrida, Deleuze, Virilio és sokan mások) felvetését és megalapozását követően a század közepétől sorra-rendre alakultak ki azok a kutatási területek, amelyek egy-egy tudományág szempontjából vizsgálták a témát. Ezek közül feltétlen kiemelést érdemel a környezetpszichológia, amely önmaga által definiált folyamatos határhelyzetben van, lételeme az interdiszciplinaritás.

2.200 Ft 1.760 Ft
Gyártó: Németh László

Vidéki ellenségképek a Szabad Népben

A kötet célja, hogy bemutassa a kommunista hatalomátvétel
időszakának a vidéki társadalommal kapcsolatos sajtópropagandáját,
a sajtót mint hatalmi eszközt és harci fegyvert.

 

3.490 Ft 2.800 Ft

Túl a szegregáción

Kategóriák burjánzása a magyar közoktatásban

Minél korábban felismerjük, mi akadályozza egy gyerek fejlődését, annál jobbak lesznek az esélyei? Minél tovább marad óvodában, annál jobban teljesít az iskolában? Minél egyénre szabottabb a fejlesztés, annál hatékonyabb? Minél többféle iskola és tagozat közül lehet választani, annál több lehetőséget kapnak a gyerekek? Minél pontosabban ismerjük az egyéni fejlődési ütem szakaszait, annál jobb oktatást tudunk biztosítani? Minél több szakember minél precízebben állapítja meg a gyerek "nevelési igényét", annál jobb fejlesztésben részesülnek?

2.800 Ft 2.240 Ft

Leírás

Mára már a szélesebb társadalmi közbeszédnek is tárgya a pedagógushiány, és ezzel összefüggésben a pedagógus-utánpótlás kérdése. A minőségi oktatás elképzelhetetlen motiválatlan pedagógusokkal - ezért szükséges megvizsgálnunk, hogy melyek azok a motívumok, amelyek a pályára vonzzák, és ott is tarthatják a pedagógusokat. A belső késztetésen túl a nevelő-oktató munka mikro- és makrotársadalmi körülményei, csoportdinamikája is befolyásolják a pályára állást és a pályaretenciót, vagyis a pedagógusjelöltek hivatás iránti elkötelezettsége és a pedagóguspálya iránti motivációja kölcsönösen függenek egymástól.

A tanulmány hipotézise szerint napjainkban a pedagóguspálya (beleértve annak egzisztenciális, szervezeti és infrastrukturális feltételeit is) iránti motiváció eltér a nevelés-oktatás hivatása iránti elkötelezettség mértékétől (amely megélhető informális vagy a köznevelési intézményrendszeren kívüli formában is).

A kötet szerzője, Dr. Szontagh Pál empirikus kutatásában összesen 792 hallgató megkérdezésével gyűjtött adatokat az alsófokú pedagógusképző felsőoktatásban tanulók pálya- és hivatásmotivációjáról. A hivatás- és pályamotiváció elméleteinek áttekintése után a válaszokat a felsőoktatási intézmény típusa (világi vagy egyházi), földrajzi helye (határon belüli vagy határon túli), illetve a hallgatók képzési pozíciója (évfolyama, munkarendje) alapján is leválogatta és elemezte. Kutatása ezekre a figyelemre méltó társadalmi és oktatásszervezési összefüggésekre mutat rá.

Paraméterek

Szerzők(vesszővel elválasztva) Szontagh Pál
Megjelenés 2020
Terjedelem 188 oldal
Kötészet ragasztókötött
ISBN 9789634148654
Sorozat Károli könyvek - Monográfia sorozat
Arrow Forward