Hasonló termékek
Bevezetés a drámapedagógiába
Színházpedagógiai körkép
Ez a színházi nevelés területét vizsgáló kötet arra vállalkozik, hogy egyfelől helyzetképet adjon az országos helyzetről, másrészt szakterületekre, műfajokra és fogalmakra fókuszáló elemzéseken keresztül betekintést nyújtson a terület fontosabb témáiba.
A test fényei
Valère Novarina a mai francia színház meghatározó egyénisége. Enigmatikus alkotásai rendkívül izgalmas kérdésfeltevésekből, végtelen hosszú névlistán feltüntetett furcsa nevű alakok jövésmenéséből, kitalált tárgyakból és meglepő akciókból állnak. Folyamatosan az emberi létezés misztériumára kérdez rá. Az ürességre és a csendre, amelynek nekiütközünk, ennek az űrnek és csendnek a „kinyilatkoztatásával” válaszol – egy forrásvízként áradó, vibrálóan játékos nyelven.
Költészet és ritualitás a kortárs magyar színházban
Vidnyánszky Attila és Visky András színházi világa
A színész titkos művészete
Színházantropológiai szótár
A kézikönyv célja, hogy bővítse tudásunkat a színpadi test lehetséges megjelenéseiről és az előadás dinamikájára adott nézői válaszreakciókról. Az egyensúlyról, az ellentétről, a montázsról és egyéb színpadi technikákról szóló gyakorlati fejezeteket olyan elméleti szócikkek követnek, mint a Szöveg és színpad vagy a Tágítás. A szerzők az előadóművészek összetett mesterségét, titkos művészetét helyezik kutatásaik középpontjába.
Traces of Social inequality during the late neolithic in the eastern carpathian basin
A szegény színház felé
1968-as első megjelenését követően mind a mai napig – ahogy egy-egy, a kötetben található interjú és esszé címe is jelzi – színházi biblikus szövegként, a színházi esztétika alapvetéseként tekintenek rá.
A tömeg- és az elitművészet...
Az értekezés azokat a folyamatok elemzi, amelyek a modern civilizáció kialakulása és elterjedése nyomán zajlottak le a XX. századi művészetfilozófiában. Az egyes fejezetek három nagy hatású gondolkodó – Ortega, Spengler és Walter Benjamin – életművének fényében vizsgálják a művészetfilozófia átalakulásának, a klasszikus esztétikai normák felbomlásának és eltűnésének társadalmi hátterét.
Leírás
Zygmunt Molik (1930–2010) lengyel színész, rendező, színészpedagógus,
a legendás Jerzy Grotowski által irányított, ma már az
UNESCO kulturális világöröksége részeként számon tartott opolei,
majd wrocławi székhelyű Laboratórium Színház alapító tagja és
meghatározó művésze, illetve trénere volt huszonöt éven át, egészen
annak 1984-es feloszlásáig. A később intézetté vált munkacsoport
szinte minden egyes meghatározó előadásában (vagy valamely felújításában)
fontos szerepet játszott, emellett Grotowski a kezdetektől
fogva rábízta a társulati tagok számára tartott hangképzéstréningeket.
Ahogy Grotowskinak, úgy Moliknak is természetes tézis volt,
hogy a hang a test meghosszabbítása, hasonló fizikai valóság –
ezért a testtel és hanggal végzett gyakorlatokat nem elkülönítve,
hanem egységben kezelte, illetve alakította ki. Tréningjeit a hetvenes
évek ún. „parateátrális korszakában”, a világ minden tájáról
érkezett professzionális vagy amatőr színészek és érdeklődők
számára többnapos műhellyé formálta; színészi workshopjait pedig
egészen haláláig tartotta szerte az egész világon. Bár nem akart
egységes módszertant képezni az általa kidolgozott gyakorlatokból,
színészi nevelő munkássága és életműve – Grotowski korai színházelméletének
precíz és praktikus szemléltetéseként – mára olyan
klasszikusok mellett említhető, mint Sztanyiszlavszkij, Vahtangov,
Mihail Csehov vagy Lee Strasberg és Stella Adler.
Az életét és színészettel kapcsolatos elméletét feldolgozó beszélgetőkönyvben
partnere az olasz származású kiváló angol irodalomés
színháztörténész, Giuliano Campo.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Giuliano Campo |
Megjelenés | 2022 |
Terjedelem | 168 oldal |
Kötészet | puhatáblás |
ISBN | 978-963-414-810-4 |
Fordította | Liszkai Tamás |
Sorozat | Károli könyvek - Műfordítás, forrás |