Hasonló termékek
Bevezetés a drámapedagógiába
A színész titkos művészete
Színházantropológiai szótár
A kézikönyv célja, hogy bővítse tudásunkat a színpadi test lehetséges megjelenéseiről és az előadás dinamikájára adott nézői válaszreakciókról. Az egyensúlyról, az ellentétről, a montázsról és egyéb színpadi technikákról szóló gyakorlati fejezeteket olyan elméleti szócikkek követnek, mint a Szöveg és színpad vagy a Tágítás. A szerzők az előadóművészek összetett mesterségét, titkos művészetét helyezik kutatásaik középpontjába.
Traces of Social inequality during the late neolithic in the eastern carpathian basin
A tömeg- és az elitművészet...
Az értekezés azokat a folyamatok elemzi, amelyek a modern civilizáció kialakulása és elterjedése nyomán zajlottak le a XX. századi művészetfilozófiában. Az egyes fejezetek három nagy hatású gondolkodó – Ortega, Spengler és Walter Benjamin – életművének fényében vizsgálják a művészetfilozófia átalakulásának, a klasszikus esztétikai normák felbomlásának és eltűnésének társadalmi hátterét.
A protestáns etika és a kapitalizmus szelleme
Éppen száz évvel ezelőtt, 1920-ban jelent meg könyv alakban a szociológia és az újkori gondolkodástörténet egyik legjelentősebb műve. Most a kritikai kiadás alapján készült új fordításban olvasható Weber korszakos munkája, mely a helyzetünkről és magunkról való gondolkodás klasszikus kiindulópontja, nem csak szociológusok, történészek és a kultúratudományok, hanem mindenki számára, akit az újkor értelemtörténete érdekel.
Szervezeti antropológia
Elméletek és módszerek a formális szervezetek kutatásában
A dobozba zárt gondolat
Marcel Duchamp komplex életművének elemzésekor megkerülhetetlen a nyelviség, a konceptualitás kérdése. Jelen tanulmánykötet e problémakör kiemelésével elemzi végig az életmű legfontosabb műveit a korai kísérletektől a Nagy üvegen keresztül a ready-made-ekig, és mutat rá arra, hogy a sokak szerint paradigmaváltást hozó Duchamp-életműben miként értelmeződött át a mű, a művészet és a művész fogalma.
A görög dráma esszészótára
Leírás
Zygmunt Molik (1930–2010) lengyel színész, rendező, színészpedagógus,
a legendás Jerzy Grotowski által irányított, ma már az
UNESCO kulturális világöröksége részeként számon tartott opolei,
majd wrocławi székhelyű Laboratórium Színház alapító tagja és
meghatározó művésze, illetve trénere volt huszonöt éven át, egészen
annak 1984-es feloszlásáig. A később intézetté vált munkacsoport
szinte minden egyes meghatározó előadásában (vagy valamely felújításában)
fontos szerepet játszott, emellett Grotowski a kezdetektől
fogva rábízta a társulati tagok számára tartott hangképzéstréningeket.
Ahogy Grotowskinak, úgy Moliknak is természetes tézis volt,
hogy a hang a test meghosszabbítása, hasonló fizikai valóság –
ezért a testtel és hanggal végzett gyakorlatokat nem elkülönítve,
hanem egységben kezelte, illetve alakította ki. Tréningjeit a hetvenes
évek ún. „parateátrális korszakában”, a világ minden tájáról
érkezett professzionális vagy amatőr színészek és érdeklődők
számára többnapos műhellyé formálta; színészi workshopjait pedig
egészen haláláig tartotta szerte az egész világon. Bár nem akart
egységes módszertant képezni az általa kidolgozott gyakorlatokból,
színészi nevelő munkássága és életműve – Grotowski korai színházelméletének
precíz és praktikus szemléltetéseként – mára olyan
klasszikusok mellett említhető, mint Sztanyiszlavszkij, Vahtangov,
Mihail Csehov vagy Lee Strasberg és Stella Adler.
Az életét és színészettel kapcsolatos elméletét feldolgozó beszélgetőkönyvben
partnere az olasz származású kiváló angol irodalomés
színháztörténész, Giuliano Campo.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Giuliano Campo |
Megjelenés | 2022 |
Terjedelem | 168 oldal |
Kötészet | puhatáblás |
ISBN | 978-963-414-810-4 |
Fordította | Liszkai Tamás |
Sorozat | Károli könyvek - Műfordítás, forrás |