Hasonló termékek
Pragmatika a Magyar mint idegen nyelv oktatásában
Mérés és értékelés: Magyar mint idegen nyelv
A magyar írás és olvasás tanítása – az alfabetizálás folyamata
Magyar grammatika funkcionális megközelítésben
Leíró grammatikai ismeretek
Leírás
A Régebbi és újabb nyelvoktatási módszerek című kötet a MID-tanári segédkönyvek sorozatának része; elsődleges célja, hogy egy helyre gyűjtve kínálja fel a hallgatóknak azokat az alapvető olvasnivalókat, amelyeknek a segítségével betekintést nyerhetnek az idegennyelvoktatás-történet egyes állomásaiba. A jelen kötet folytatása remélhetőleg a magyar mint idegen-, környezet- és származásnyelv tanításának módszertana lesz majd.
A tantárgy, amelynek segédkönyve ez a mostani összeállítás, mindössze egy féléves, ami azt jelenti, hogy nem törekedhetünk teljességre. A nyelvpedagógia szerteágazó történetében a fő irányok mellett kialakult, hosszabb-rövidebb ideig tartó, sokszor csak kísérleti módszerekről most nem lesz szó, viszont a kötelező és ajánlott irodalmak segítségével e területekről is lehet tájékozódni.
A fejezetek kronologikus rendben követik egymást. Az első egység a kezdetektől a 18. század végéig mutatja be az idegennyelvi nyelvpedagógia történetének egyes állomásait, a második a 19. századi fő módszerekkel foglalkozik, a harmadik pedig a 20. század folyamán kikristályosodott nyelvtanítási módszereket tekinti át Bárdos Jenő, Medgyes Péter, Einhorn Ágnes, Erdei Gyula, Sólyom Réka és Nádor Orsolya tudománytörténeti munkái, összefoglalói alapján, amelyek közléséhez ezúton is köszönöm a hozzájárulásukat.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Nádor Orsolya |
megjelenés | 2020 |
méret | 148×210 mm |
terjedelem | 254 oldal |
kötés | ragasztókötött |