Hasonló termékek
Hétköznapi hősök
Ellenállók, lázadók és a dzsessz
Ez a könyv gyakorlatilag csak olyan emberekről szól, akiket rendszerint legfeljebb családjuk, szomszédaik, illetve a modern államokban az anyakönyvi hivatalok tartanak számon.
A fiatalkorú bűnözés kriminológiája és szociológiája
A könyv mindenekelőtt a szociológiai, kriminológiai és jogi oktatásban hasznosítható, de a kérdéskör tudományos kutatásához is alkalmas forrás. Mindezeken túl a gyakorlatban dolgozó szakemberek – bírók, ügyészek, ügyvédek, pártfogók, rendőrök, nevelőtisztek, továbbá a bűnmegelőzés, a családsegítés és a gyermekvédelem területén tevékenykedők – számára nyújt áttekintést, s ad egyúttal segítséget mindennapi munkájukhoz.
Magyarország és szomszédai
Kisebbségvédelem a kétoldalú szerződésekben
Leírás
A múlt század közepétől meg-megújuló tudományos érdeklődés, az európai uniós oktatáspolitika és az ehhez kötődő szakértői tanulmányok mellett OECD-elemzések, tematikus vizsgálatok egyaránt jelzik a kezdő pedagógusok támogatásának aktualitását. Jelen kötet egy európai uniós projekt keretében, 2013-14-ben zajlott mentor-gyakornoki fejlesztőprogram reflektív naplóinak önálló kutatási koncepció kidolgozásával készült másodelemzése. A kutatás fogalmi kerete egyrészt az európai uniós oktatáspolitika, amely kezdő pedagógusok mentori támogatását három (szakmai, személyi és intézményi) területen javasolja megvalósítani. Másrészt az a kutatói hipotézis, amely - a hallgatói létből a pedagógussá válás időszakáttranzícióként felfogva - a gyakornoki identitás módosulásában szakmai és normatív krízist észlelt. Így a mentori támogatásban a személyes kapcsolati elem, a mentori attitűdök szükségszerű hangsúlyát érzékelte - ez teremtheti meg ugyanis a krízis megoldásához szükséges koherenciaérzést, az identitás alakulását támogató biztonságos közeget. A vizsgálat szerint a mentori támogatás minden területéhez egy vagy több, a szakirodalomból is ismert mentormodell kapcsolható. A kutatás során megalkotott mentorálás definíció és az új, komplex mentorálási modell segítségével a gyakorlatban differenciáltan, a támogatási területeknek megfelelően rajzolódik ki a mentorok szerepe és feladatai a gyakornokok vagy más, a mentori segítségre igényt tartó szakemberek támogatásában. Az egyes mentormodellekhez illeszkedően leírhatóvá válnak a mentori kompetenciák is, bennük a kapcsolatot fenntartó mentori attitűdökkel. Emellett - a gyakorlati alkalmazhatósághoz kapcsolódóan - a mentorálás definíciója és a komplex mentorálási modell új lehetőségeket nyitnak a mentorképzésben is.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Simon Gabriella |
Megjelenés | 2019 |
Terjedelem | 448 oldal |
Kötészet | puhatáblás |
ISBN | 9789634145561 |
Sorozat | Károli könyvek |