Hasonló termékek
Pragmatika a Magyar mint idegen nyelv oktatásában
A magyar kiejtés tanítása
Klasszikus művek újrafordítása
Szerkesztők: Gulyás Adrienn, Mudriczki Judit, Sepsi Enikő, Horváth Géza
Leírás
A könyv társas-kognitív keretben a szöveg–szövegtípus, majd a szakszöveg–szakszövegtípus kérdésköréből kiindulva, a szakszöveg fogalmának az intézményesített és a tapasztalati alapú tudásösszetevőit elemezve alkotja meg a szakszöveg-tipológia elméleti keretét és tesz javaslatot a vizsgálatok kiindulópontjaira. A szakszövegalkotást befolyásoló tényezők kifejtése, valamint a vizuális elemeknek a szakszövegekben való funkcionálása mellett a hétköznapi beszédműfajokba sorolható szakszövegek közül a kereskedelmi forgalomba kerülő termékekhez készült szakszövegtípusokat kvalitatív elemzésekkel vizsgálja. Ezen kategóriákkal kapcsolatban az ételrecept (konyhai recept) vizsgálatát is elvégzi, bemutatva, miként érintkezhetnek egymással eltérő diskurzustartományokhoz kapcsolódó szakszövegtípusok. A tudomány szakszövegeit kvantitatív esettanulmányok keretében vizsgálja, elsősorban e szakszövegekben működő szubjektivizációt előtérbe helyezve, illetve a metapragmatikai tudatosság eszközeire koncentrálva. Ezt követően a metapragmatikai reflexiók elemzéséhez szorosan kapcsolódva, a tudomány szakszövegeiben zajló tudáskonstruálásra jellemzővé váló idézést vizsgálja. Mindezen elemzésekkel a könyv a szakszövegek kategóriákba rendeződését, illetve e kategóriák érintkezését mutatja be, elemezve a szakszövegtípusokra jellemző összetevőket, valamint azok működését.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Csontos Nóra |
Megjelenés | 2020 |
Méret | 158×226 mm |
Terjedelem | 246 oldal |
Kötés | ragasztókötött |