Hasonló termékek
Keresni az újat szüntelen
Tanulmánykötet Halász Gábor tiszteletére
A nevelés kozmológusai
Karácsony és Kodály a néplélektani megközelítés jegyében a pedagógia és antropológia között rejtett közös keretet teremtett, és ez a keret tanítványaik révén is életképesnek bizonyult a hivatalos pedagógia körein belül és kívül, de e modell általános érvényét bizonyítja Németh László pedagógiájának sikere is, még ha tárgya folytán másképp is jutott ez érvényre. Szellem, lélek és az anyagi világ egysége, hármasságában is egységes antropológiai vállalkozás: az ontológiai helyreállítás pedagógiája. Egy közösség sorsa áll vagy bukik rajta, de nyertesei mindig személyek, a tanítványok.
A szavakon túl
Politikai kommunikáció Magyarországon, 1990–2015
"Kommunikációval mindent meg lehet nyerni és mindent el lehet rontani. Hiába kiváló a politikánk, ha rosszul kommunikálunk, veszíteni fogunk. Nemcsak a választási kampányt, hanem a kormányzást is a kommunikációnak kell alárendelni. Elég ráijeszteni az emberek-re, aztán megnyugtatni őket, hogy tőlünk bízvást számíthatnak védelemre, és nyert ügyünk van."
Politikai kampánykommunikáció elméletben és gyakorlatban
A kampányolás a politika talán legizgalmasabb területe. Manapság egy-egy kampány egészen áthatja az emberek mindennapjait a politikusok folyamatos médiaszereplésén, a reklámokon, az állandó kampányhíradáson és a legújabb kampányeszközökön keresztül. A kampányolás a kezdetekhez képest rengeteget változott, ráadásul a fejlődés az ezredforduló előtt robbanásszerűen felgyorsult.
Az ókori Európa nevelésügye
A könyv érvel az iskolai lelkigyakorlatok hagyományának felújítása mellett, és meghívja az olvasót, hogy saját létezését olyan egyetemes távlatba helyezve szemlélje, amely képessé teszi, hogy a bölcsesség útját járja mindennapi életfeladatai teljesítésében.
Idegen és Más
Azonos, más, idegen és ellenség. Ez az írás mindössze arra törekszik, hogy megpróbáljon eszmetörténeti szempontból néhány alapvetést megfogalmazni, mindenféle kizárólagosság igénye nélkül, fenntartva a tévedés lehetőségét (és jogát).
Addiktológiai problémák Magyarországon II.
Helyzetkép a lakossági kutatások tükrében II.
Viselkedési addikciók
A hírek története
A hírek története empirikus szövegkutatásra épülő műfajtörténet. Arra keresi a választ, hogy milyen különbségek és milyen azonosságok ragadhatók meg a hírek eltérő tematikus beágyazottsága - politikai hírek, gazdasági hírek, bulvárhírek, stb. - alapján. Illetve ezen hasonlóságok és különbségek mire vezethetők vissza és milyen következményekkel járnak.
Leírás
A felsõoktatásban egyre többen teszik fel a kérdést: hogyan lehetnék jobb oktató? Mik a szakmai fejlõdés hatékony útjai, keretei, feltételei? A társadalom részérõl is egyre határozottabban érezhetõ az igény a minõségi felsõoktatás iránt, amit gyakran a tanulásközpontúság jelszavával kapcsolnak össze.
Kálmán Orsolya a tanulásközpontú felsõoktatás árnyalt, sok szempontú megközelítését mutatja be saját, átfogó jellegû kutatása és a legfrissebb nemzetközi szakirodalom alapján. A felsõoktatás-pedagógiát gazdagító tudományos eredmények bemutatása mellett nagy hangsúlyt helyez arra, hogy könyve a felsõoktatásban dolgozó oktatók, illetve a fejlesztéseket tervezõ szakmai közösségek számára gyakorlati segítséget nyújtson.
Az egyetemi oktatás megújításának kulcsszereplõi az oktatók. Ezért a kevert és fejlesztés alapú kutatási metodológiára is építõ vizsgálatok fõ kérdése: hogyan gondolkodnak az egyetemi oktatók a tanulásközpontú felsõoktatásról, saját tanításukról, szakmai fejlõdésükrõl. A kötet kutatásai ezen belül foglalkoznak az oktatói identitás kérdésével, az oktatói kompetenciákkal, tanítási megközelítésekkel, a szakmai tanulás formáival és az oktatóközösségek tanulásának támogatásával.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Kálmán Orsolya |
Megjelenés | 2021 |
Terjedelem | 228 oldal |
Kötészet | ragasztott, puhatáblás |
ISBN | 978-963-414-790-9 |