Hasonló termékek
Keresni az újat szüntelen
Tanulmánykötet Halász Gábor tiszteletére
Az ókori Európa nevelésügye
A könyv érvel az iskolai lelkigyakorlatok hagyományának felújítása mellett, és meghívja az olvasót, hogy saját létezését olyan egyetemes távlatba helyezve szemlélje, amely képessé teszi, hogy a bölcsesség útját járja mindennapi életfeladatai teljesítésében.
A nevelés kozmológusai
Karácsony és Kodály a néplélektani megközelítés jegyében a pedagógia és antropológia között rejtett közös keretet teremtett, és ez a keret tanítványaik révén is életképesnek bizonyult a hivatalos pedagógia körein belül és kívül, de e modell általános érvényét bizonyítja Németh László pedagógiájának sikere is, még ha tárgya folytán másképp is jutott ez érvényre. Szellem, lélek és az anyagi világ egysége, hármasságában is egységes antropológiai vállalkozás: az ontológiai helyreállítás pedagógiája. Egy közösség sorsa áll vagy bukik rajta, de nyertesei mindig személyek, a tanítványok.
A szavakon túl
Politikai kommunikáció Magyarországon, 1990–2015
"Kommunikációval mindent meg lehet nyerni és mindent el lehet rontani. Hiába kiváló a politikánk, ha rosszul kommunikálunk, veszíteni fogunk. Nemcsak a választási kampányt, hanem a kormányzást is a kommunikációnak kell alárendelni. Elég ráijeszteni az emberek-re, aztán megnyugtatni őket, hogy tőlünk bízvást számíthatnak védelemre, és nyert ügyünk van."
Politikai kampánykommunikáció elméletben és gyakorlatban
A kampányolás a politika talán legizgalmasabb területe. Manapság egy-egy kampány egészen áthatja az emberek mindennapjait a politikusok folyamatos médiaszereplésén, a reklámokon, az állandó kampányhíradáson és a legújabb kampányeszközökön keresztül. A kampányolás a kezdetekhez képest rengeteget változott, ráadásul a fejlődés az ezredforduló előtt robbanásszerűen felgyorsult.
Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz
„A holnap analfabétája nem az az ember, aki nem tud olvasni, hanem az, aki nem tanult meg tanulni”
A zsidó sors és a zene
A tavaly elhunyt belga zenetudós, Frans C. Lemaire (1927–2021) könyve háromezer év kultúr- és társadalomtörténetét meséli el a zsidó zene történetén és zeneszerzői sorsokon keresztül, tizennégy tematikus fejezetben, érzékenyen elemzésekkel megvilágítva az adott korszakok szellemiségét, eseményeit és hangulatát.
A magyar neveléstudomány és a filozófia
A kötet a magyar neveléstudomány és a filozófia kölcsönviszonyát mutatja be a 19. század elejétől a 20. század második feléig. A tanulmányok egy része szélesebb történeti kontextusba helyezi e kérdést, elsősorban a német pedagógiai és filozófiai gondolkodáshoz fűződő gazdag kapcsolatok kerülnek bemutatásra.
Leírás
A felsõoktatásban egyre többen teszik fel a kérdést: hogyan lehetnék jobb oktató? Mik a szakmai fejlõdés hatékony útjai, keretei, feltételei? A társadalom részérõl is egyre határozottabban érezhetõ az igény a minõségi felsõoktatás iránt, amit gyakran a tanulásközpontúság jelszavával kapcsolnak össze.
Kálmán Orsolya a tanulásközpontú felsõoktatás árnyalt, sok szempontú megközelítését mutatja be saját, átfogó jellegû kutatása és a legfrissebb nemzetközi szakirodalom alapján. A felsõoktatás-pedagógiát gazdagító tudományos eredmények bemutatása mellett nagy hangsúlyt helyez arra, hogy könyve a felsõoktatásban dolgozó oktatók, illetve a fejlesztéseket tervezõ szakmai közösségek számára gyakorlati segítséget nyújtson.
Az egyetemi oktatás megújításának kulcsszereplõi az oktatók. Ezért a kevert és fejlesztés alapú kutatási metodológiára is építõ vizsgálatok fõ kérdése: hogyan gondolkodnak az egyetemi oktatók a tanulásközpontú felsõoktatásról, saját tanításukról, szakmai fejlõdésükrõl. A kötet kutatásai ezen belül foglalkoznak az oktatói identitás kérdésével, az oktatói kompetenciákkal, tanítási megközelítésekkel, a szakmai tanulás formáival és az oktatóközösségek tanulásának támogatásával.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Kálmán Orsolya |
Megjelenés | 2021 |
Terjedelem | 228 oldal |
Kötészet | ragasztott, puhatáblás |
ISBN | 978-963-414-790-9 |