Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

A szerző ebben a kötetben a nevelésfilozófia különböző fogalmi kérdéseihez, területeihez és problémáihoz közelít, miközben a vonatkozó szakirodalommal folytat párbeszédet.

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Raktáron

Képzés és gondolkodás: Nevelésfilozófiai vázlatok

A szerző ebben a kötetben a nevelésfilozófia különböző fogalmi kérdéseihez, területeihez és problémáihoz közelít, miközben a vonatkozó szakirodalommal folytat párbeszédet.

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Raktáron

Képzés és gondolkodás: Nevelésfilozófiai vázlatok

A szerző ebben a kötetben a nevelésfilozófia különböző fogalmi kérdéseihez, területeihez és problémáihoz közelít, miközben a vonatkozó szakirodalommal folytat párbeszédet.

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Raktáron
10%
2.990 Ft 2.690 Ft
Menny.:db

A szerző ebben a kötetben a nevelésfilozófia különböző fogalmi kérdéseihez, területeihez és problémáihoz közelít, miközben a vonatkozó szakirodalommal folytat párbeszédet.

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Raktáron

Leírás

A szerző ebben a kötetben a nevelésfilozófia különböző fogalmi kérdéseihez, területeihez és problémáihoz közelít, miközben a vonatkozó szakirodalommal folytat párbeszédet. Egyfelől a 20. századi német nyelvű nevelésfilozófia néhány meghatározó alakjának felfogását értelmezi, másfelől olyan filozófiai szempontból releváns problémákat körvonalaz, amelyeket véleménye szerint érdemes lenne tudatosan bevonni a kortárs magyar nevelésfilozófiai diskurzusba. A kötetben szereplő írások egy jelentős része az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Nevelésfilozófiai Kutatócsoport műhelyének keretében készült.

Az egyes írások többek közt a következő kérdésekre keresik a választ: Mi a pedagógia és filozófia viszonya? Melyek azok a legfontosabb német nyelvű Bildung-koncepciók, amelyek ma is időszerű nevelésfilozófiai kérdéseket feszegetnek? Beszélhetünk-e „térbeli fordulatról” a neveléstudományban? Milyen nevelésfilozófiai alapokkal kell rendelkeznie a keresztény pedagógiának? Milyen filozófiai belátások alapján tájékozódik, és milyen szakmai önértelmezéssel rendelkezik a szociálpedagógia? 

„Sárkány Péter munkája a hazai, részben hiányzó nevelésfilozófiai diskurzusainak „felélesztésére” tett sikeres kísérlet. Az összegyűjtött sokszínű, igényes és gondolatébresztő tanulmányok nem csupán a hazai neveléstudomány nevelésfilozófiai megközelítéseire is érzékeny szakembereinek biztosít izgalmas vitaanyagot, hanem a pedagógia elméleti kérdései iránt érdeklődő hallgatók és a gyakorlati szakemberek számára is inspiráló, érdekes olvasmány.”

Prof. Dr. Németh András az MTA doktora

Sárkány Péter (1969–) az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kara, Társadalomtudományi Intézetének intézetigazgató egyetemi tanára. Kutatási területei: a segítő hivatások bölcseleti és etikai alapjai; 20. századi német nyelvű filozófia és nevelésfilozófia; Viktor E. Frankl munkássága.

Paraméterek

Szerzők(vesszővel elválasztva) Sárkány Péter
Megjelenés 2024
Terjedelem 190 oldal
Kötészet kartonált
ISBN 978-963-646-183-6
Sorozat Nevelésfilozófiai paradigmák
Arrow Forward