Hasonló termékek
Bevezetés a drámapedagógiába
Az 1910-es évek orosz némafilm-kultúrája
Az amerikai melodráma az örökkévalóságot célozza meg, az orosz melodráma a semmit. Ebben a tekintetben állítható, hogy a tízes évek orosz némafilmje rendkívül modern. Az elviselhetetlenség, a botrány, a cserbenhagyottság és az összeomlás motívumainak sűrítése esztétikai vákuumot eredményez. A filmek végére az idő kimerülésének élményéhez jutunk: „megáll az idő”.
Magyarország története az ókorban: Kelták és rómaiak
Szabó Miklós és Borhy László akadémikusok több évtizedes kutatási tapasztalatukra és tudományos eredményeikre támaszkodva készítették el ezt az összefoglalást, amely részletesen és széles földrajzi valamint történelmi és kulturális összefüggéseiben taglalja Magyarország területe késő vaskori népeinek és római kori lakosságának történelmét.
Bevezetés a pszichoterápiás daseinanalízis filozófiai dimenzióiba
A daseinanalízis egyedülálló, filozófiai megalapozottságú pszichoterápiai irányzat, amely elsősorban az emberi szabadság, önazonosság és nyitottság kibontakoztatásán keresztül kívánja a pácienseket gyógyuláshoz segíteni. A háttérben húzódó fenomenológiai elmélet révén a terapeuta a páciens egész egzisztenciájára tekintettel vizsgálja meg az őt zavaró feszültségeket és problémákat.
Az önazonosság alakváltozásai az abszurd drámában
Samuel Beckett, Harold Pinter és Tom Stoppard művészetének színház-, és drámatörténeti újításai a 20. század második felétől napjainkig éreztetik hatásukat a színpadon világszerte. Műveik komplexitása, részletgazdagsága, a szövegek rétegzettsége olykor nagy kihívás elé állítja a színházba járó közönséget és az olvasót.
Szimbolizáció és pszichológia
A jelen kötet két szerzője - Kapitány Ágnes és Kapitány Gábor, az MTA doktorai, Széchenyi-díjas kutatók egész tudományos pályájukat átfogja a szimbolikus jelenségek vizsgálata, évtizedek óta dolgoznak a szimbolizáció értelmezésén. A szerzők sokféle szakmai kompetenciával bírnak: kiválóan értenek a kulturális antropológiához, a szociológiához és a pszichológiához egyaránt. Ebben a kötetben pszichológiai szimbólumelméleteket, -megközelítéseket elemeznek a tőlük megszokott sokszempontú, számos tudományterület szemléletét és tudását integráló módon.
Ezerszemű filmhíradó
A híradóműfaj kutatása a történettudomány, a kommunikációelmélet és az esztétika határterületén helyezkedik el, és számos résztémára bontható. A filmhíradó a két világháború közötti Magyarország új tömegkommunikációs eszköze, amely nem csak az információközlés, de a befolyásolás lehetőségeit is kibővíti, mert a szerkesztők - az események dokumentálásán túl - a közönség identitásának formálására is törekednek.
62/Kirakósjáték
„Valamikor egy könyv gondolatával foglalkozott Morelli, de csak jegyzetlapok lettek belőle. (...)"
Leírás
FORDÍTOTTA: IMREI ANDREA
„Az andalúziai kutya két álom találkozásából született. Dalí meghívott, hogy töltsek nála néhány napot, és én, amikor megérkeztem Figuerasba, elmeséltem neki egy álmom, amelyben egy keskeny felhő kettészeli a holdat, és egy borotva belehasít egy szemgolyóba. Erre ő elmesélte, hogy előző éjszaka egy hangyákkal teli kezet látott álmában. Majd hozzátette: »És mi lenne, ha ebből kiindulva csinálnánk egy filmet?«”
„Akárcsak Az andalúziai kutyát, Az aranykort is a Studio 28-ban mutatták be, és egy hétig játszották telt házzal. Ezek után a jobboldali sajtó nekiugrott a filmnek, a Camelots du Roi és a Jeunesses Patriotiques pedig megtámadta a mozit, felhasogatták az előcsarnokban kiakasztott szürrealista képeket, bombákat dobáltak a filmvászonra, összetörték a székeket. Ez volt Az aranykor »botránya«. Egy hét múlva Chiappe, a rendőrfőnök a közrend fenntartása érdekében egész egyszerűen betiltatta a filmet. Ez a betiltás ötven évig volt érvényben.”
„A spanyol cenzúra arról volt híres akkoriban, hogy szőrszálhasogató, de ostoba. A film első változata egyszerűen úgy végződött volna, hogy Viridiana bekopog az unokafivére ajtaján. Az ajtó kinyílik, ő bemegy, és az ajtó becsukódik mögötte. A cenzúra nem engedélyezte ezt a befejezést, úgyhogy újat kellett kigondolnom, és szerintem az sokkal sikamlósabb, mert egyértelműen egy háromszög-kapcsolatot sugall. Viridiana leül kártyázni az unokafivérével és a férfi szeretőjével. Az unokafivér azt mondja: »Tudtam, hogy egyszer beállsz közénk.«”
„Az öldöklő angyal forgatókönyve, amely teljesen eredeti, akárcsak a Viridianáé, egy társaságról szól, akik egy este színház után az egyiküknél vacsoráznak. Vacsora után aztán átmennek a szalonba, és valami megmagyarázhatatlan okból nem tudnak többé kijönni. Az eredeti cím az volt, hogy A Gondviselés utca hajótöröttei. De egy évvel korábban José Bergamín beszélt nekem egy színdarabról, amelynek azt a címet akarta adni, hogy Az öldöklő angyal. El voltam ragadtatva ettől a címtől. – Ha én meglátom ezt a címet egy plakáton – mondtam neki –, biztos, hogy rögtön bemegyek megnézni az előadást.”
(Részletek Luis Buñuel Utolsó leheletem című önéletrajzából)
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Luis Buñuel |
Megjelenés | 2007 |
Terjedelem | 288 oldal |
Kötészet | ragasztókötött, puhatáblás |
ISBN | 9789639683587 |
Sorozat | Luis Bunuel életműsorozat sorozat |