Hasonló termékek
Pragmatika a Magyar mint idegen nyelv oktatásában
Mérés és értékelés: Magyar mint idegen nyelv
Leíró grammatikai ismeretek
A magyar kiejtés tanítása
Magyar grammatika funkcionális megközelítésben
A magyar írás és olvasás tanítása – az alfabetizálás folyamata
Leírás
A mai nyelvállapot sok mindent őriz a múltból, a megelőző nyelvtörténeti korszakok különféle fázisaiból, ezért megismerésében és megértésében sok esetben nagy segítséget jelent a történeti szemlélet érvényesítése. A nyelvi rendszer számos „szabálytalanságának”, látszólagos logikátlanságának, kivételesnek minősített nyelvi (helyesírási, grammatikai, jelentésbeli, stilisztikai stb.) jelenségének magyarázatáért érdemes korábbi nyelvtörténeti korok eseményeihez, tényeihez visszanyúlnunk.
A nyelvtörténeti kutatások eredményei nemcsak a magyarnak mint anyanyelvnek, hanem a magyarnak mint idegen nyelvnek az oktatásában is felhasználhatók: a nyelv történeti szempontú vizsgálatát a magyar mint idegen nyelvi órákon elsősorban a jelenségek okát feltáró háttérismeretként, a leíró nyelvészeti ismeretek kiegészítésére, az egyes nyelvi jelenségek tudományosan is helytálló magyarázatára érdemes alkalmazni.
A kötet 35 kérdés-feleletben foglalja össze a magyar mint idegen nyelvi órákon leggyakrabban előkerülő grammatikai kérdésekkel kapcsolatos legfontosabb nyelvtörténeti tudnivalókat. Ezek a fejtegetések elsősorban a MID oktatói és diákjai számára nyújthatnak hasznos információkat, de az olvasók között szívesen köszöntünk mindenkit, aki érdeklődik a nyelvi változások és a nyelvtörténeti kérdések iránt.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | H. Varga Márta |
Megjelenés | 2021 |
Méret | 148×210 mm |
Terjedelem | 190 oldal |
Kötés | ragasztókötött |