Hasonló termékek
Ragozás
Ez a verseskötet a tökéletes nyelv keresése: egy valaha volt, gyermekkori nyelvé, amellyel az élet zenitjén túljutott férfi szembeszállhat az elmúlás és a pusztulás erőivel, hogy visszamenőleg is mindent jóra fordítson.
Szülsz
Animista víziók és aszketikus hétköznapiság feszülnek egymásnak. Vágyak, tünékeny és traumatikus emlékek, reflexiók és álmok káoszából fokról fokra kibontakozik egy élet egyszeri és összetéveszthetetlen rajzolata, azé a férfié, akinek az otthona - Magyarország helyett Norvégia -, a nyelve - a norvég helyett a magyar - és az élete - a sajátja helyett a családjáé - idegen lett, hogy végül ebben az idegenségben találja meg a hazautat. A kötet nyolcévnyi hallgatást tör meg.
Tegnap is van, nem csak holnap
Arday Gézával beszélget Borbély László
Hazajöttem
Hazajöttem címmel saját életéből gyúrt kalandregényt a szerző. "Éltem három kontinensen, tíz országban, négy házasságban, beszélek számos nyelvet." BÍRÓ ANDRÁS Alternatív Nobel-díjas, újságíró - lapszerkesztő 1986-ban tért haza harmincéves emigrációból. A Ceres, az ENSZ mezőgazdasági majd a Mazingir, az ENSZ környezetvédelmi szervezete lapjainak volt alapító főszerkesztője.
hal.doc
Hiányod mondat.
Beavatkozom a természet rendjébe, arrébb rúgok egy követ.
Pontok, gondolatjelek – értelmezhetetlen morze ez, Uram.
Kíméletlen szentimentalizmus
Mint mindnyájan tudjuk, Neruda postása nem értette, mi a metafora. A száműzött költő megtanította neki. Hogy ezután észrevehesse a metaforákat a versekben ő is.
Leírás
A kötet a huszadik-huszonegyedik századi színház- és drámatörténet kiemelkedő művészeinek, alkotásainak példáján keresztül a következő kérdésekre keres válaszokat: kinek, minek a (színházi) jelenlétéről van szó? Mit jelent, ha valakinek „van jelenléte”, milyen értelemben „nincs jelenléte”? Hogyan van jelen, akinek jelenléte van? Mennyiben tér el a színész jelenléte a többi színpadi elem jelenlététől? Hogyan próbálják ezt megragadni az elméletírók és a színházzal gyakorlatban foglalkozók? Milyen különbségek vannak a megfogalmazási kísérletekben? Tanítható? Hogyan? Ha nem lehetséges a csend akusztikus értelemben (Cage), akkor nem marad más lehetőség, mint minimalizált, ám mindig jelen lévő zajszintként definiálni a csendet? Hogyan lehet/kell/érdemes csendben lenni a színházban? Milyen csendmegközelítést rejthet egy adott dráma színrevitele? Hogyan lehetséges - ha lehetséges - a csend olyan színházi események során, amelyek esetében nincs dramatikus „alapanyag”? Milyen esetekben befolyásolja a csend a színész jelenlétét, vagy éppen a színész jelenléte a csendet?
Rosner Krisztina (1977) a PTE BTK Modern Irodalomtörténeti és Irodalomelméleti Tanszékének adjunktusa, színházi gyakorlatot, színház- és drámatörténetet oktat. Ír, olvas, néz, játszik, rendez - színházat kutat.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Rosner Krisztina |
Megjelenés | 2012 |
Terjedelem | 196 oldal |
Kötészet | puhatáblás, ragasztókötött |
ISBN | 9789632366029 |