Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Gyártó:

A L'Harmattan kiadó Buñuel-sorozatának harmadik kötetében az életművet záró híres trilógia előtt készült három jelentős film, az 1964-es Egy szobalány naplója, az 1969-es A Tejút, és az 1970-es Tristana forgatókönyvét találja az olvasó.

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Nincs raktáron

Az Egy szobalány naplójától a Tristanáig. Forgatókönyvek 2.

Gyártó:

A L'Harmattan kiadó Buñuel-sorozatának harmadik kötetében az életművet záró híres trilógia előtt készült három jelentős film, az 1964-es Egy szobalány naplója, az 1969-es A Tejút, és az 1970-es Tristana forgatókönyvét találja az olvasó.

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Nincs raktáron

Az Egy szobalány naplójától a Tristanáig. Forgatókönyvek 2.

Gyártó:

A L'Harmattan kiadó Buñuel-sorozatának harmadik kötetében az életművet záró híres trilógia előtt készült három jelentős film, az 1964-es Egy szobalány naplója, az 1969-es A Tejút, és az 1970-es Tristana forgatókönyvét találja az olvasó.

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Nincs raktáron
Címkék:
Luis Buñuel
20%
3.400 Ft 2.720 Ft
Menny.:db
Gyártó:

A L'Harmattan kiadó Buñuel-sorozatának harmadik kötetében az életművet záró híres trilógia előtt készült három jelentős film, az 1964-es Egy szobalány naplója, az 1969-es A Tejút, és az 1970-es Tristana forgatókönyvét találja az olvasó.

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Nincs raktáron

Hasonló termékek

Gyártó: Luis Buñuel

Az andalúziai kutyától Az öldöklő angyalig. Forgatókönyvek 1.

„Az öldöklő angyal forgatókönyve, amely teljesen eredeti, akárcsak a Viridianáé, egy társaságról szól, akik egy este színház után az egyiküknél vacsoráznak. Vacsora után aztán átmennek a szalonba, és valami megmagyarázhatatlan okból nem tudnak többé kijönni. Az eredeti cím az volt, hogy A Gondviselés utca hajótöröttei. De egy évvel korábban José Bergamín beszélt nekem egy színdarabról, amelynek azt a címet akarta adni, hogy Az öldöklő angyal. El voltam ragadtatva ettől a címtől. – Ha én meglátom ezt a címet egy plakáton – mondtam neki –, biztos, hogy rögtön bemegyek megnézni az előadást.”

2.700 Ft 2.160 Ft
Gyártó: Erőss Gábor

A történelmi filmek szociológiája

Miért ​azonosulunk a Megáll az idő kamasz hőseivel? Miért dőlünk be Mel Gibson skótszoknyájának? Miért olyannak látjuk a múltat, amilyennek a Titanic vagy éppen a Csinibaba megmutatja? És fordítva: miért éppen olyannak mutatja, amilyennek képzeljük?

2.600 Ft 2.080 Ft
Gyártó: Varga Anna

Az 1910-es évek orosz némafilm-kultúrája

Az ​amerikai melodráma az örökkévalóságot célozza meg, az orosz melodráma a semmit. Ebben a tekintetben állítható, hogy a tízes évek orosz némafilmje rendkívül modern. Az elviselhetetlenség, a botrány, a cserbenhagyottság és az összeomlás motívumainak sűrítése esztétikai vákuumot eredményez. A filmek végére az idő kimerülésének élményéhez jutunk: „megáll az idő”. 

2.900 Ft 2.320 Ft

Álmodozók és megszállottak

Bevezetés a magyar filmtörténetbe

Mi az első magyar film címe? Hol volt az első mozi Budapesten? Kitől származik a „mozi” elnevezés? Ki volt az önálló erdélyi filmkészítés motorja? Hányszor államosították a magyar filmgyártást? Melyik évtizedben ment a legtöbb néző moziba nálunk? Mi a BBS, és miért irigyelték más országok rendezői? Mi az a bartóki modell?

2.500 Ft 2.000 Ft

Leírás

FORDÍTOTTA: IMREI ANDREA

A L'Harmattan kiadó Buñuel-sorozatának harmadik kötetében az életművet záró híres trilógia előtt készült három jelentős film, az 1964-es Egy szobalány naplója, az 1969-es A Tejút, és az 1970-es Tristana forgatókönyvét találja az olvasó.
E három filmet is áthatja Buñuel "harcos antiklerikalizmusa, mely ugyanakkor paradox katolicista esztétikával párosul - szinte beteges vonzalommal a keresztény képzeletvilág ikonográfiájához, sőt szexuálpatológiájához". De "ez a tagadás nem tud vagy nem kíván elvonatkoztatni talajától, amelyen létrejött. Ebből táplálkozik érzékisége, humora, >>kegyetlen<< emberszeretete, kedve a véletlenhez, hűsége a titokzatoshoz. Nem elszakad, hanem mélyre fúr, mint az olajbányász, a közös ösztön- és álomvilágba, ahol a mindannyiunkat mozgató affirmatív energiák ágyazódnak, ezért áll ellen művészete minden dogmatikának. A szürrealista dogmatikának is."
(Bódy Gábor: A fantom elment - a fantom visszatér, Filmvilág, 1983/10. 42-43.)

Paraméterek

Szerzők(vesszővel elválasztva) Luis Buñuel
Megjelenés 2008
Terjedelem 340 oldal
ISBN 978 963 236 114 7
Sorozat Luis Bunuel életműsorozat sorozat

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
Arrow Forward