Hasonló termékek
Álmodozók és megszállottak
Bevezetés a magyar filmtörténetbe
Mi az első magyar film címe? Hol volt az első mozi Budapesten? Kitől származik a „mozi” elnevezés? Ki volt az önálló erdélyi filmkészítés motorja? Hányszor államosították a magyar filmgyártást? Melyik évtizedben ment a legtöbb néző moziba nálunk? Mi a BBS, és miért irigyelték más országok rendezői? Mi az a bartóki modell?
A történelmi filmek szociológiája
Miért azonosulunk a Megáll az idő kamasz hőseivel? Miért dőlünk be Mel Gibson skótszoknyájának? Miért olyannak látjuk a múltat, amilyennek a Titanic vagy éppen a Csinibaba megmutatja? És fordítva: miért éppen olyannak mutatja, amilyennek képzeljük?
Mestersége színész
A Method acting születése és gyakorlása
Ha tudni szeretnéd, hogy mi az a módszer, ami segítette Marlon Brandót, James Deant, Marilyn Monroe-t, Paul Newmant, Jane Fondát, Jack Nicholsont, Geraldin Page-et, Robert Duvalt, Al Pacino-t, hogy azok legyenek, akik, akkor ezt a könyvet feltétlenül el kell olvasnod.
Kép, mozgókép, megértés
Vissza a filmekhez! – ebben a rövid, jelmondatszerű felszólításban ragadható meg Gyenge Zsolt könyvének fő célkitűzése. Méghozzá vissza a filmek (vizuális) tapasztalatához.
Leírás
FORDÍTOTTA: IMREI ANDREA
A L'Harmattan kiadó Buñuel-sorozatának harmadik kötetében az életművet záró híres trilógia előtt készült három jelentős film, az 1964-es Egy szobalány naplója, az 1969-es A Tejút, és az 1970-es Tristana forgatókönyvét találja az olvasó.
E három filmet is áthatja Buñuel "harcos antiklerikalizmusa, mely ugyanakkor paradox katolicista esztétikával párosul - szinte beteges vonzalommal a keresztény képzeletvilág ikonográfiájához, sőt szexuálpatológiájához". De "ez a tagadás nem tud vagy nem kíván elvonatkoztatni talajától, amelyen létrejött. Ebből táplálkozik érzékisége, humora, >>kegyetlen<< emberszeretete, kedve a véletlenhez, hűsége a titokzatoshoz. Nem elszakad, hanem mélyre fúr, mint az olajbányász, a közös ösztön- és álomvilágba, ahol a mindannyiunkat mozgató affirmatív energiák ágyazódnak, ezért áll ellen művészete minden dogmatikának. A szürrealista dogmatikának is."
(Bódy Gábor: A fantom elment - a fantom visszatér, Filmvilág, 1983/10. 42-43.)
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Luis Buñuel |
Megjelenés | 2008 |
Terjedelem | 340 oldal |
ISBN | 978 963 236 114 7 |
Sorozat | Luis Bunuel életműsorozat sorozat |