Hasonló termékek
Mágócsy-Dietz Sándor
Mindennapi történet egy egyetemi tanárról
Egy életút, egy család bemutatása mindig narratíva. Ez a könyv azonban igyekszik a biografikus történetalkotás hagyományos kereteit szétfeszíteni, s teszi ezt azzal a szándékkal, hogy - Giovanni Levi szavaival élve - a kisember életén keresztül mutassa meg a hétköznapi élet törvényeit.
Medialitás és szimbolikus tudás
A kötetben – többek közt – helyet kap a női képzőművészek térfoglalási stratégiájának bemutatása, a nők modern kori politikai-gazdasági küzdelmeit és ezekben a nyilvánosság döntő szerepét megörökítő két film összehasonlító elemzése, a kreatív gazdaság, illetve a Slow-mozgalom napjainkban elterjedt fogalmai mögötti jelenségvilág áttekintése. A záró tanulmány pedig a hagyományos népi kultúra erotikus szimbolikájának újabb értelmezési lehetőségét mutatja be.
A pedagógusprofesszió hazai megújításának esélyei a mesterpedagógus programok tükrében
Egyrészt bemutatjuk, miként értelmezik a mesterpedagógusok a professzió megújítását célzó szakmapolitikai elvárásrendszert, másrészt pedig kísérletet teszünk annak feltárására, hogy a mesterprogramok megvalósítása milyen eredményekkel támogatja a köznevelési rendszer fejlesztését.
Arezzói Guidótól a tabletig
Tíz évszázad oktatási-nevelési problémái
Mi a közös egy XI. századi bencés szerzetesben és a XXI. század egyik jellegzetes elektronikai termékében? Hogyan kerülhettek egymás mellé e kötet címében? Úgy, hogy a szerzetes találmánya – a hangjegyek újfajta lejegyzése – és az „öt inches képernyő” is a tanulást segíti, segítheti.
Korpusz és kontrasztivitás a szakfordítás oktatásában és gyakorlatában
A fordítástudományban a korpuszalapú kutatások nyomán újra több figyelem fordul a nyelvi különbségek hatásaira. A kötetben szereplő tanulmányok fő témája a kontrasztív szövegnyelvészeti kutatások, illetve ezen eredmények hasznosítása a fordítás oktatásában.
Az interaktív könyv
Az interaktív mesekönyvek „felfedezésre és megszelídítésre váró vadonjának” szerepe az elkövetkező évtizedekben, feltételezhetően, egyre inkább felértékelődik nemcsak a nemzetközi, de a hazai kulturális-oktatási folyamatokban is, hiszen az interaktív könyv, mint a nyomtatott irodalom és a digitális kultúra által kitermelt műfajok közti átmenet reprezentánsa evidensen szolgálhat „(tan)anyagként” a művelődés és az oktatás korszerű módszereihez, és a digitálisirodalom-kutatás teóriáihoz.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Dróth Júlia (szerk.) |
Megjelenés | 2018 |
ISBN 978-963-414-439-7 | |
Sorozat | Károli könyvek sorozat |