Hasonló termékek
Miért (nem) leszek pedagógus?
A pedagóguspálya vonzereje, a pályára kerülők száma, színvonala, motivációja évtizedek óta foglalkoztatja a nemzetközi és hazai szakmai nyilvánosságot.
Medialitás és szimbolikus tudás
A kötet szövegeiben összekötő vagy akár közösnek tekinthető vonás a képiség státuszára,
illetve a reprezentáció módozataira való visszatérő rákérdezés különféle történeti és
kulturális szituációkban.
A pedagógusprofesszió hazai megújításának esélyei a mesterpedagógus programok tükrében
Egyrészt bemutatjuk, miként értelmezik a mesterpedagógusok a professzió megújítását célzó szakmapolitikai elvárásrendszert, másrészt pedig kísérletet teszünk annak feltárására, hogy a mesterprogramok megvalósítása milyen eredményekkel támogatja a köznevelési rendszer fejlesztését.
Korpusz és kontrasztivitás a szakfordítás oktatásában és gyakorlatában
A fordítástudományban a korpuszalapú kutatások nyomán újra több figyelem fordul a nyelvi különbségek hatásaira. A kötetben szereplő tanulmányok fő témája a kontrasztív szövegnyelvészeti kutatások, illetve ezen eredmények hasznosítása a fordítás oktatásában.
Leírás
E neveléselméleti munkámban, melyet gyakorló pedagógusok, tanár szakos hallgatók és az erkölcsi nevelés aktuális problémái iránt érdeklődő szélesebb olvasóközönség számára írtam, korunk egyik legfontosabb kérdéskörével: a posztmodern életérzés és a plurális értékvilág elbizonytalanító közegében működő értékközpontú nevelés alapvető kérdéseivel foglalkozom. A minden ember számára élhető világ morális feltételeinek megteremtése és megőrzése a mai modern társadalom egyik legfontosabb feladata. A jövő társadalmának morális minőségét leginkább a jelenkor iskoláinak értékközvetítő és értékteremtő munkája alapozza meg. Miképpen tud korunk neveléstudománya ennek a komoly kihívásnak megfelelni? A különböző nézőpontú pedagógiai-szakmai viták erőterében igen fontosnak és szükségesnek tartom azt, hogy a társadalom jövőjét is formáló erkölcsi nevelés kérdéseiben az Olvasót egy szerteágazó és izgalmas szellemi kalandra hívjam. Dr. Pálvölgyi Ferenc a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem oktatója. Pedagógia szakos bölcsészdiplomája (ELTE) mellett katolikus hittanár (PPKE) és egyházkarnagy (OMCE) képesítést is szerzett. Tudományos (PhD) fokozatát a révkomáromi Selye János Egyetem ítélte oda. Három évtizedes tanári pályája során minden iskolafokon tanított, s úgy az egyházi, mint a világi nevelésben komoly tapasztalatokat gyűjtött. Fő kutatási területe a pedagógiai modellek vizsgálata, s ennek alapján az erkölcsi nevelés elméletének és gyakorlatának fejlesztése.
Paraméterek
Oldalak száma | 264 |
ISBN | 0359001379777 |
Kiadás éve | 2014 |
Sorozat | Sapientia Didascalia könyvek sorozat |