Hasonló termékek
Bildung – Neveléstudományi és filozófiai megközelítések
A Bildung (képzés, művelődés) fogalma a 18. század második felétől kezdve a pedagógiai és filozófiai gondolkodásban egyaránt kitüntetett szerepet töltött be német nyelvterületen.
A magyar neveléstudomány és a filozófia
A kötet a magyar neveléstudomány és a filozófia kölcsönviszonyát mutatja be a 19. század elejétől a 20. század második feléig. A tanulmányok egy része szélesebb történeti kontextusba helyezi e kérdést, elsősorban a német pedagógiai és filozófiai gondolkodáshoz fűződő gazdag kapcsolatok kerülnek bemutatásra.
Égig emelő légzés
A Varázsjátékok sorozat köteteit az óvodás korúaknak és a gyermeki lelkületüket kincsként őrzőknek, a leendő és a hivatásukat gyakorló szülőknek, az e korosztállyal foglalkozó szakembereknek, pedagógusoknak, pszichológusoknak és logopédusoknak ajánljuk.
Önmagunkban elmélyülten
A játékkötetek Klaus W. Vopel inspirációira épülnek, de adaptálásukban sok-sok kisgyermek és óvónő vett részt. Ezeket a szálakat fogta össze Gőbel Orsolya.
Csupa szépeket tudok varázsolni
...avagy, hogyan játsszuk a Varázsjátékokat?
"Majd 20 éve találtam rá a stresszoldó fantáziajátékokra. Meghívtam a gyerekeket játszani, és hosszú ideig csak hallgattam őket, hogyan jó játszani. Tanultam a játék nyelvét, a gyerekek kimondott és kimondatlan szavainak, mozdulatainak, érzéseinek jelentését. Mindeközben formáltam a játékokat, amiket a gyerekek maguk neveztek el Varázsjátéknak."
A fantázia tengerén
A kötetben található fantáziajátékok megmozgatják a gyermekek belső erőit, magával ragadó módon segítik őket önmaguk megismerése, elfogadása, értékelése felé, harmonikusabb, nyugodtabb kapcsolatot segítenek kialakítani az őket körülvevőkkel.
Leírás
E neveléselméleti munkámban, melyet gyakorló pedagógusok, tanár szakos hallgatók és az erkölcsi nevelés aktuális problémái iránt érdeklődő szélesebb olvasóközönség számára írtam, korunk egyik legfontosabb kérdéskörével: a posztmodern életérzés és a plurális értékvilág elbizonytalanító közegében működő értékközpontú nevelés alapvető kérdéseivel foglalkozom. A minden ember számára élhető világ morális feltételeinek megteremtése és megőrzése a mai modern társadalom egyik legfontosabb feladata. A jövő társadalmának morális minőségét leginkább a jelenkor iskoláinak értékközvetítő és értékteremtő munkája alapozza meg. Miképpen tud korunk neveléstudománya ennek a komoly kihívásnak megfelelni? A különböző nézőpontú pedagógiai-szakmai viták erőterében igen fontosnak és szükségesnek tartom azt, hogy a társadalom jövőjét is formáló erkölcsi nevelés kérdéseiben az Olvasót egy szerteágazó és izgalmas szellemi kalandra hívjam. Dr. Pálvölgyi Ferenc a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem oktatója. Pedagógia szakos bölcsészdiplomája (ELTE) mellett katolikus hittanár (PPKE) és egyházkarnagy (OMCE) képesítést is szerzett. Tudományos (PhD) fokozatát a révkomáromi Selye János Egyetem ítélte oda. Három évtizedes tanári pályája során minden iskolafokon tanított, s úgy az egyházi, mint a világi nevelésben komoly tapasztalatokat gyűjtött. Fő kutatási területe a pedagógiai modellek vizsgálata, s ennek alapján az erkölcsi nevelés elméletének és gyakorlatának fejlesztése.
Paraméterek
Oldalak száma | 264 |
ISBN | 0359001379777 |
Kiadás éve | 2014 |
Sorozat | Sapientia Didascalia könyvek sorozat |