Hasonló termékek
Amikor a gyermek megjelenik - 2. kötet
A szülők feladata Dolto szerint az, hogy beszéljenek a gyermekükhöz, hogy megmutassák azokat a határokat, amelyek átlépése lehetővé teszi, hogy a gyermek növekedjen, és megnyíljon valami új felé. Dolto szimbolikus kasztrációnak nevezte ezt a küszöböt, amelyen a gyermeknek át kell lépnie ahhoz, hogy emberré váljon anélkül, hogy a veszteség elviselhetetlen lenne. A gyermek függősége szülei szavaitól oly alapvető, hogy Dolto a szülőket is bevonta a konzultációba. Csak a szülők segítségével lehet a gyermek nehézségei és a családi tudattalanban rejlő problematika közötti összefüggéseket megvilágítani. Ez engedi meg a gyermeknek, hogy elinduljon a saját útján, ahelyett, hogy a szülei problémáját élné újra a saját nehézségein keresztül.
Mágócsy-Dietz Sándor
Mindennapi történet egy egyetemi tanárról
Egy életút, egy család bemutatása mindig narratíva. Ez a könyv azonban igyekszik a biografikus történetalkotás hagyományos kereteit szétfeszíteni, s teszi ezt azzal a szándékkal, hogy - Giovanni Levi szavaival élve - a kisember életén keresztül mutassa meg a hétköznapi élet törvényeit.
Gondolkodom a nevelésről
A gyerekek között — szülőként, pedagógusként a munka során — könnyen elveszíthetjük a fonalat, eltévedhetünk; indulataink, beidegződéseink nehezít¬hetik a helyzetek, kapcsolatok megértését, eredményes kezelését. A nevelésről való gondolkodás (annak eredményeképpen a neveléssel kapcsolatos fogalmak — a gondolkodás viszonyítási pontjai) segíthetik a gyakorlat problémáit értel¬mezni, segíthetnek tájékozódni a mindennapok pedagógiai történéseiben, és segíthetnek a helyzeteknek megfelelő lehető legjobb megoldások megtalálásában.
Leírás
Minél korábban felismerjük, mi akadályozza egy gyerek fejlődését, annál jobbak lesznek az esélyei? Minél tovább marad óvodában, annál jobban teljesít az iskolában? Minél egyénre szabottabb a fejlesztés, annál hatékonyabb? Minél többféle iskola és tagozat közül lehet választani, annál több lehetőséget kapnak a gyerekek? Minél pontosabban ismerjük az egyéni fejlődési ütem szakaszait, annál jobb oktatást tudunk biztosítani? Minél több szakember minél precízebben állapítja meg a gyerek "nevelési igényét", annál jobb fejlesztésben részesülnek?
A válasz e kérdésekre összetett. A gyerekek esélyei nem csak velük született képességeiktől és a velük személyes kapcsolatban álló szocializációs ágensektől függenek, közvetlen befolyást gyakorolnak rá a társadalom, az iskolarendszer, az országos és helyi oktatáspolitika sajátosságai, továbbá azok a tudományos nézetek, amelyeket az iskolakezdés kapcsán a pszichológia, a pedagógia és a gyógypedagógia megfogalmaz. A kötetben ezt az összetett választ a pszichológia és a szociológia határmezsgyéjén született kutatások eredményei igyekeznek megadni, kiegészülve az európai gyakorlatot, illetve a magyar és nemzetközi szakirodalmat kritikai perspektívában feldolgozó néhány írással.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Erőss Gábor, Kende Anna (szerk.) |
Megjelenés | 2008 |
Terjedelem | 316 oldal |
Kötészet | ragasztott, puhatáblás |
ISBN | 9789632361437 |