Hasonló termékek
A mítosz filozófiája
A mítosz filozófiája az emberi kultúra egyik legzseniálisabb teljesítményén, a görög mitológián keresztül közelít normalitás és őrültség, szerelem és felejtés, emberi és nem-emberi, élet és halál határainak és ellentéteinek alapkérdéseihez – azzal a célkitűzéssel, hogy kitapogassa a határok létrejöttének, megképződésének forrását. Mi a normalitás, és mi az őrület? Beszélhetünk-e az őrület valóságáról, vagy inkább – az őrület illúziójáról?
Teória és praxis között, avagy a filozófia gyakorlati arcáról
Vajon mit jelent a sapientia? Hogyan segíthet a filozófia,a bölcsesség szeretete jobbá, igazabbá, boldogabbá, bölcsebbé válni? Miként változott teória és praxis, filozófiai elmélet és gyakorlat viszonya évszázadokon át kultúránkban?
Az Opus Deitől a Provida Materig
Állambiztonsági hálózatok és egyházi kisközösségek
A könyv a korabeli állambiztonsági nyomozó szervek (politikai rendőrség) csak manapság hozzáférhetővé váló forrásanyagaira támaszkodva tárja fel és követi nyomon a Vatikán és a közép-kelet-európai katolikus egyház hálózati kapcsolatrendszerét, egyfelől a titkos ellenálló egyházi sejtek működését, másfelől ennek kifutásaként a nemzeti katakomba egyházak létesítésére tett erőfeszítéseket Kelet-Közép-Európában. A szerző a politikai rendőrség kriminalizáló célzatú interpretálásaihoz képest következetesen érvényesített forráskritikával a történtek igaz, komplex, okadatolt feltárására törekszik.
A vallásosság kötődéselméleti megközelítése
"Dolgozatunkkal azt a célt kívántuk elérni, hogy bemutassuk a valláspszichológia kötődéselméleti megközelítése alapvetéseit és magyarországi mintán részben megismételjük, részben pedig új elemekkel egészítsük ki az irányzathoz tartozó meghatározó empirikus vizsgálatokat."
Leírás
There had been a time in the later sixteenth century when it seemed that Calvinism, with its rigorous theology emphasising the sovereignty and majesty of God, its system of communal discipline, and its commitment to Scriptural authority, would extend its influence over the whole of Protestant Europe. Calvinism was confident and expansive. However, by the mid seventeenth century, this advance had been halted and Calvinism was in retreat. Surviving Calvinist societies grew marginalised, inward-looking and increasingly threatened by larger, more powerful neighbours – Calvinist Scotland by Anglican England; the Calvinist provinces of the Netherlands by Roman Catholic France; the Calvinist cantons of Switzerland by Roman Catholic France; Calvinist Hungary by Roman Catholic Austria. The future for the Calvinist regions now seemed bleak. But then, from the end of the seventeenth century, there was yet another change in their fortunes; their circumstances, and their self-perceptions, began to brighten. The vulnerable Calvinist societies re-emerged as centres of the European Enlightenment and models of religious toleration. They pioneered new forms of civil society, which enshrined notions of individual dignity, ideals of classical republican virtue, and representative government. Some Calvinist societies, most notably Scotland, the Netherlands and Prussia, also became highly successful commercial nations. Although in some respects marginalised, in other respects the Calvinist regions became centres of European renewal during an age of improvement.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Kovács Ábrahám |
Megjelenés | 2009 |
Terjedelem | 287 oldal |
ISBN | 978-963-236-183-3 |