Hasonló termékek
A passzív apaszív
A passzív apaszívnek, a kötet címadó darabjának hőse vér szerinti apjában hiába keresi az áhított példaképet. Két pótapa elismeréséért vetélkedik tehát magával – míg az egyiktől elfordul, a másikban csalódik. S ameddig a két apafigura végtére egymásra, addig ő tőlük független önmagára lel, korunk zavaros viszonyai között.
Filozófia és irodalom
Kötetünk a 2006. október 6-án és október 7-én megrendezett XIV. JAK Tanulmányi Napok anyagát tartalmazza.
Mirelit
Mi lenne, ha az ember a rázúduló problémáival való szembenézés helyett inkább hibernáltatná magát? Inkei Bence ezzel a gondolattal játszik el Mirelit című fontos generációs regényében. Én vele vagyok, az biztos, mármint Gömöri Gergellyel, a történet(ek) elbeszélőjével - elhagyja a nője, magányba zuhan, tanácstalanul téblábol, gondolkodik... és, tudtán kívül, nevettet. Tény, hogy többet nevetünk rajta, mint vele, de nem baj, elvégre mi vagyunk az olvasók, szórakozni akarunk. És a szerző gondoskodik is róla, hogy szórakozzunk... -(Maros András)
Dalok könyve
Dalok könyve. Remélem, ha az égi boltban kezébe akad ez a versválogatás, Heinrich Heine nem tart tolvajnak, mert az ő híres gyűjteménye éléről vettem a címet. A művészetben megszokott dolog a kölcsönzés, mióta világ a világ. A mostani meg kiváltképp újrafelhasználós kor – más küszöbéről elemelt formák, újragondolt tartalmak, idézetek, utalások. Akár az életünk: mintha a miénk volna, mintha a másé. Mintha már megtörtént volna, de talán mégsem.
Leírás
Pilinszky János életművében az 1970-es években bekövetkező változás Franciaországhoz kötődik annak a három területnek köszönhetően, amelyet Pilinszky Franciaországban fedez fel: Simone Weil munkássága, a színházfelfogása számára modellként szolgáló liturgia megújulása, valamint Robert Wilson színháza.
Az én meghaladásának vagy visszateremtésének (dekreáció) fogalma köré felvonultatott szellemi hagyomány Simone Weil mesterénél, Alainnél, s annak mesterénél, Jules Lagneaunál is fellelhető. Az én meghaladásának színrevitele a Gondolat színháza a mallarméi értelemben, egyfajta papírszínház, Pilinszky János szavaival élve. A könyv tanúsága szerint Pilinszky 1971-ben Robert Wilson A süket pillantása című előadásában saját az írnok alakjának visszateremtettségéhez illő mozdulatlan poétikáját fedezi fel, valamint a hozzá tartozó figyelem természetes állapotának fontos alkotóelemét jelentő tartam képekbe öntését.
Pilinszky színházi szövegei sokat merítettek saját költeményeinek egyedi technikájából. Inkább színházi poétikát dolgozott ki, mintsem teatrológiát. Elemzéseink szerint dramaturgiája Simone Weilből, némileg Grotowskiból és főleg a fiatal Robert Wilsonból táplálkozik. A könyv ebben a gondolatkörben eddig kiadatlan forrásokat is feldolgoz.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Sepsi Enikő |
Megjelenés | 2015 |
Terjedelem | 238 oldal |
Kötészet | kemény kötés |
ISBN | 9789632369723 |