Hasonló termékek
Az Edo-kori Japán
Kortárs Japanológia V.
Hiedelem és hagyomány
Iskolák a fenntartható jövőért
A könyv fő üzenete, hogy az iskolák akkor lehetnek a szükséges társadalmi változások előmozdítói, ha képessé válnak egészintézményes szinten, minden működési területükön mintát mutatni a fenntarthatóság felé törekvésre, és a diákok egyenrangú félként kezelve be tudnak kapcsolódni a fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi párbeszédbe.
Hitben növekedni
ÕSI GYÖKEREK ÉS ÚJ HAJTÁSOK
Tanulmányok Németh Dávid hatvanötödik születésnapjára
Az emberáldozattól az istennév kimondhatatlanságáig
Az Ószövetség gondolatvilágának kétféle megközelítése, a vallástörténeti és a teológiai, igen közel áll egymáshoz, mégsem azonos. A vallástörténeti a vallási gondolatok kialakulását, azok hátterét és a gyakorlatban való megjelenését, a vallásgyakorlatot vizsgálja, míg a teológiai magukra a gondolatokra, azok tartalmára és összefüggésrendszerére koncentrál.
Magyar–kínai kapcsolatok
Vámos Péter sinológus-történész, a Bölcsészettudományi Kutatóközpont Történettudományi Intézet tudományos főmunkatársa, a KRE BTK Kínai Tanszék habilitált docense. Kutatási területe Kína története és nemzetközi kapcsolatai, ezen belül a szovjet tömb és Kína viszonya, a magyar–kínai kapcsolatok és a kereszténység története Kínában. 2003-ban jelent meg a Magyar jezsuita misszió Kínában című könyve, 2008-ban látott napvilágot a Kína mellettünk? Kínai külügyi iratok Magyarországról, 1956 című munkája, 2018-ban pedig az „Imáitokba ajánljuk magunkat.” A magyar jezsuiták levelei Kínából, 1923–1954 című kötete.
Kortárs Japanológia II.
A Károli Gáspár Református Egyetem és a L'Harmattan Kiadó Kortárs Japanológia című sorozatának második kötetét tartja kezében az olvasó. A japán nyelv és kultúra iránti érdeklődés nem új keletű Magyarországon, változó tartalommal és irányultsággal, immár több mint száz éves múltra tekint vissza.
A fenntarthatóság pedagógiája
Jól tudjuk, hogy a magyar társadalom csak akkor lesz képes sikeres válaszokat adni a 21. század globális kihívásaira, ha széles körben is polgárjogot nyer a fenntarthatóság szemlélete, az élhető természeti és társadalmi környezet megóvásának közös felelőssége. A fenntarthatóságot célként kitűző komplex nevelési munkában kiemelt szerepet játszik az iskola, amelynek – többek között – közvetítenie kell ezt a közös felelősséget a felnövekvő nemzedékek számára.
Leírás
A világ egyik új erőközpontjának számító Távol-Kelet országai a közelmúltban különböző fejlődési utakat jártak be. Közös pont azonban, hogy a gyors modernizációval egy időben a hatalmas régió minden országában igen jelentős szerepe van a nemzeti hagyományok megőrzésének és gyakran újrafogalmazásának. Ázsiában a múlt, jelen és jövő különösen szoros együttélésének lehetünk tanúi, ami számos kérdést felvet. Milyen szerepe van a nemzeti kultúrának az egyes távol-keleti államok társadalmi, politikai és gazdasági életében? Hogyan játszik ez szerepet az identitás megteremtésében és alakításában? Hogyan határozzák meg hagyományaik alapján az egyes országok térségbeli és globális helyüket? Hogyan alakulnak a nem államalkotó népek, kisebbségek kultúrateremtő törekvései? Milyen hagyományos elemek játszanak szerepet a térség modernizációjában? Milyen lehetőségei vannak a nemzeti kultúráknak a globalizáció korában? Hogyan kezdték modern brandként használni a hagyományos kultúra elemeit a Távol-Keleten? Ezekre a kérdésekre keresik a választ a jelen kötet Kelet-kutató szerzői.
Paraméterek
Kiadó | L' HARMATTAN KFT. |
Oldalak száma | 280 |
ISBN | 9789634142393 |
Kiadás éve | 2016 |
Sorozat | Summa Ethnographica könyvek sorozat |