Hasonló termékek
Az imago Dei értelme a Barthi és a Barth utáni teológiában
Az imago Dei értelmezése a barthi és a Barth utáni teológiában című tudományos dolgozata nemcsak a teológusok, de a művelt nagyközönség számára is az újdonság erejével hathat, hiszen arról az emberről szól, aki a teremtő, megváltó és megszentelő Isten által sokkal több, mint amit általában gondol magáról.
Az álomadás
A cigányság kultúrájának szépsége és eredetisége, cigány és nem-cigány együttélésének kölcsönösen gazdagító hatása plasztikusan mutatkozik meg az irodalom és a képzőművészet egymást inspiráló párhuzamosságában. A mese műfajának eszközei és fordulatai által szőtt cselekmény arra készteti az olvasót – és a leendő rajzfilm nézőjét –, hogy a cigány szereplőkkel azonosuljon.
Kiválasztás Krisztusban
Az arminiánus vita teológiai háttere
Poimenika
A három szakaszból építkező egyetemi jegyzet a lelkigondozás elméletébe vezeti be az olvasót. Elsőként bemutatjuk a poimenikai ismeretelmélet világát, ismertetjük a legfontosabb fogalmakat, valamint a keresztény lelkigondozás történetének sajátosságait.
A homiletikai aptum
A homiletikai aptum az igehirdetés inkarnációs pontja.
A könyvben a következő kérdésekre keressük a választ: Miért nem maradunk inkább csöndben? Milyen kapcsolatban van a klasszikus retorikai aptum a homiletikai aptummal? Mi a kapcsolat az inkarnáció, az igehirdetés és a beszéd között? Mit jelent az a reformátori tanítás, hogy Isten Igéjének hirdetése Isten Igéje? A kalcedóni dogma tükrében hogyan elválaszthatatlan, oszthatatlan, elkülöníthetetlen az igehirdetésben az isteni és emberi? Miért lehet és kell őszinte, akár megválaszolatlan kérdéseket feltenni az igehirdetésben?
A fowleri hitfejlődés-elmélet értékelése és alkalmazási területei
A könyv mindenki számára hasznos lehet, aki szeretné mélyebben megérteni, miért jellemzi a hívő emberek hitét a bizonyosság vagy éppen a kétség, a lelkes rajongás vagy a túlzott szkepticizmus, a kritikus távolságtartás más hitektől vagy a párbeszédképesség az egészen más vallást követők felé.
Képzés és gondolkodás: Nevelésfilozófiai vázlatok
A szerző ebben a kötetben a nevelésfilozófia különböző fogalmi kérdéseihez, területeihez és problémáihoz közelít, miközben a vonatkozó szakirodalommal folytat párbeszédet.
Leírás
A könyv célja, hogy segítse a Biblia mint elsősorban kulturális hagyomány és közös kódrendszer alapjainak korszerű eszközökkel való tanítását. A kötet tanulmányai sokoldalú módszertani segítséget adnak az irodalomtanárok didaktikai palettájának színesítéséhez, de az irodalomkedvelő olvasók számára is ajánljuk a bibliai toposzokhoz kötődő művek új szempontú megközelítéséhez.
A kiadványban izgalmas feladatokat találunk annak felfedezésére, hogy hogyan értelmezték újra a Biblia motívumait, narratív mintáit, témáit, szereplőit az egyes irodalomtörténeti korok, korstílusok, szerzők, műfajok. Az intertextualitáshoz kapcsolódva a könyv találkozástörténetek gyűjteményeként, a befogadói szerepek sokszínűségének szinkrón és diakrón tükreként, közösségi és egyéni tapasztalatok kapcsolódási fókuszaként tekint a Bibliára.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Moldován Szilvia |
Megjelenés | 2025 |
Terjedelem | 196 oldal |
Kötészet | kartonált |
ISBN | 978-963-646-197-3 |