Hasonló termékek
Keserű igazságok
Olvasmányos írásokat tartalmaz a kötet, pedig igencsak keserűek azok az igazságok, amelyeket lebilincselő stílusban és közérthetően örökít meg a szerző. Nem csak az erkölcsi eltévelyedéseket, botlásokat rója fel szellemi életünk bálványozott hírességeinek, hanem könyörtelenül leleplezi a szocialista-korszak álnokságait, hamisításait, téveszméit és embertelenségeit.
Kísért a múlt
Lélekmérgező írók és ami mögöttük van
A kötet egy speciális, 1945 utáni jelenséget vizsgál, ugyanis mindennapi életünk részévé vált a következmények nélküliség, amely általános értékválsághoz vezetett. A könyv elsősorban a Rákosi- és a Kádár-korszak funkcionáriusgyerekeinek írói munkásságát és emberi hátterét vizsgálja. Olyan alkotókkal, elsősorban írókkal foglalkozik, akik szüleik révén súlyos terheket örököltek és hordoznak.
Túl művészeten, túl emberen
Válogatott művészetelméleti írások
"A munka elméleti keretét az interdiszciplinaritás (vagy szuperdiszciplinaritás) adja, a történeti elemző, valamint leíró szövegek alapvetően és döntően közpolitikai szemléletűek s nyelvezetűek, a teoretikus részek viszont az esszé - bölcselet és irodalom határán mozgó, vagy éppen együttesében megvalósuló - formai-nyelvi nyitottságában találtak közös szellemi otthonra. Mindez egyenetlenséget eredményez, ez nem titkolandó, mert szándékom szerint való..." (Kucsera Tamás Gergely)
Utópiák és ellenutópiák
Sorozatunk e negyedik darabjának írásai az előző kötetben tárgyalt Aranykor–Árkádia gondolatkört kiterjedtebben, az utópiák és ellenutópiák általánosabb kérdéseihez illesztve vezetik tovább.
A prezentifikáció fenomenológiája
A prezentifikáció jelentősége épp abban áll, hogy átmetszi Husserl különböző tematikájú és különböző időben keletkezett szövegeit, ezáltal lehetővé teszi, hogy ezeket az oly távolinak tűnő problémákat átfordítsuk egymásba. Vagyis, hogy ne beszéljünk külön percepcióról, külön interszubjektivitásról, külön művészet- és nyelvfilozófiáról.
Kant hátán a szőr
Művészeti írások
Széplaky Gerda új kötetében izgalmasan társítja az esztétikát a fenomenológiával: esszéi a testiség, a nézőben végbemenő fiziológiai folyamatok felől értelmezik a befogadás aktusát. A művészetfilozófiai értekezéseket és a kortárs magyar képzőművészet meghatározó képviselőit bemutató elemzéseket kiemelkedő szakmai tudás és élvezetes, közérthető stílus jellemzi.
Szó-függő-híd
Az elmúlt évtizedekben a magyar kulturális és közélet egymással ellenséges táborokká szakadt, s ezek ma már távolabb állnak egymástól, mint a két világháború között az urbánusok és a népiek. Ahogy akkor, úgy ma is pusztító erejű ez az ellentét. Írásaimban, ha közvetett módon is, de reflektálok erre a helyzetre, ahogy például a Szó-függő-híd szóösszetételt is a feszültség oldásának reményével választottam könyvem címéül.
Leírás
A könyv középponti problémája a válság. Mit nevezünk válságnak? Miről beszélünk, amikor válságot emlegetünk? Milyen értékhorizont és rendkoncepció szolgál a válságról való diskurzus lehetőségfeltételeként?
Edmund Husserl maga is úgy vélte, hogy az általa megalapított fenomenológiai filozófia ragyogó eszközöket nyújt a válság komplex jelenségkörének vizsgálatához. Husserl egy mind határozottabban körvonalazódó rendkoncepció horizontjából diagnosztizálta kora válságát, valamint próbált megoldást találni rá.
Kutatás közben azonban arra kellett rádöbbennie, hogy a válság gyökereinek feltárása nem lezárható feladat. A válság fenomenológiai értelemben nem oldható meg egyszer és mindenkorra, és az újrakezdés kényszerének folyamatos jelenlétével kell szembenéznünk.
Kutatás közben azonban arra kellett rádöbbennie, hogy a válság gyökereinek feltárása nem lezárható feladat. A válság fenomenológiai értelemben nem oldható meg egyszer és mindenkorra, és az újrakezdés kényszerének folyamatos jelenlétével kell szembenéznünk.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Deczki Sarolta |
Megjelenés | 2014 |
Terjedelem | 250 oldal |
Kötészet | ragasztott, puhatáblás |
ISBN | 978-963-236-775-0 |
Sorozat | Aspecto-könyvek sorozat |