Hasonló termékek
A levél mint történeti forrás
A jelen kötetbe foglalt tanulmányok szerzői elmélyedést kínálnak az olvasó számára, illetve korszakokon átívelő fejlődésrajzot adnak a levél történeti forrásként való értelmezését célzó vizsgálatukkal.
Magyar nyelvtörténeti tanulmányok
A Magyar nyelvtörténeti tanulmányok címmel készült kötet Honti László magyar és uráli nyelvtörténeti írásai köréből válogatott tanulmányait tartalmazza. A könyv három fejezete: „A magyar nyelv őstörténetéről”, „A magyar nyelv történetéről” és „A magyar nyelv nem rokoni kapcsolatairól”. A kötetben szereplő írások eredetileg is mind magyar nyelvűek, ezek megjelentetésével az is célunk, hogy az egyetemi oktatásban tankönyvként is használható kötetet adjunk közre.
Hősök, mártírok, áldozatok, szentek
A társadalmak, a vallási és szellemi mozgalmak, a történelmi és hitéleti emlékezéskultúra vagy csupán a helyzetek teremtették és teremtik a hősöket, a mártírokat, a szenteket és az áldozatokat?
Az apostolok hagyománya - II. javított kiadás
Szabados Ádám könyve két nagy kérdésre keresi a választ: beszélhetünk-e történetileg igazolható normatív hagyományról az egyetemes egyház életében, és ha igen, hogyan lehet körülhatárolni ezt a hagyományt. A szerző szerint mindkét kérdésre az apostoli tekintély adja meg a választ.
A kiegyezés és a dualista korszak emlékezete Közép-Európában
A dualista korszak fél évszázada Közép-Európa modern történetének meghatározó idõszaka volt. Jelen kötetünk magyarországi, csehországi, lengyelországi, romániai és szlovákiai kutatók az osztrák-magyar kiegyezés létrejöttének 150. évfordulójára készült tanulmányait tartalmazza.
A történész szerszámosládája
A Történelem és társadalomtudományok konferencia két éve szerepel az Atelier Magyar-francia Társadalomtudományi Műhely programjában. Célja a történelem és a társadalomtudományok közötti hazai párbeszéd előmozdítása.
Jókai & Jókai
Nacionalizmus új keretek között
Bourdieu munkásságára és az „új institucionalista” szociológiára támaszkodva Brubaker összehasonlítja korunk és a két világháború közti időszak nacionalizmusait, és elméleti szempontból árnyalt, történelmi vonatkozásokban gazdag képet nyújt az „Új Európa” egyik legfontosabb problémájáról.
Leírás
A szerző a hódmezővásárhelyi Bethlen Gábor Református Gimnáziumban történelmet és latint tanít, a Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karán pedig a történelemtanítás szakmódszertanát oktatja. Szaktárgyai mellett neveléselméleti, neveléstörténeti kérdések is foglalkoztatják. A kötetbe gyűjtött tanulmányok ezeknek a látszólag egymástól elkülönülő területeknek a szoros érintkezését példázzák. Szóba kerül történettudomány és történelemtanítás kapcsolata, a történelmi fogalmak szerepe általánosan és egy konkrét példával, a XV–XVIII. századi Erdély vallási és etnikai viszonyaival összefüggésben. Ehhez a korszakhoz kötődik a közösségi tudatformák vizsgálata – elméletek, kutatások és ezek kölcsönhatásának, interpretálásának kérdésével. Egy-egy közösség – ilyen például a magyar reformátusság is – sajátos kifejezésmóddal, önszemlélettel értékeli múltját és jelenét. Ezzel az iskolai életben is megnyilvánuló önszemlélettel foglalkoznak a kötetet záró tanulmányok.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Czeglédi Sándor |
Megjelenés | 2020 |
Méret | 158×226 mm |
Terjedelem | 108 oldal |
Kötés | ragasztókötött |